Nullenusken Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Kan man få fødselspenger ved vikariat??? Jeg jobber 100% stilling, med det er desverre et vikariat... Kan man få fødselspenger da??? Dersom jeg f.eks får en skriftlig avtale med sjefen om 100% jobb i minst 6 av de 9 svangerskapsmånedene...? Noen som vet hvor strenge de er angående det på trygdekontoret? Jeg stortrives på jobben jeg har nå, men det er desverre ikke fast jobb ennå.... Har ikke lyst til å bytte jobb, men jeg må det hvis jeg ikke får fødselspenger dersom jeg blir gravid... Har prøvd i 2 år nå...
Trollkatt Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Det har ingenting å si at du ikke har fast jobb. Man kan ha forskjellige arbeidsgivere også, det som er viktig når de regner ut fødselspenger, er at du har hatt inntekt i 6 av de siste 10 mnd før permisjonen. Hvis du har hatt variabel inntekt, bruker de den/de beste mnd som grunnlag for utregning. Så du kan slappe helt av, du får fødselspenger Dette vet jeg, fordi jeg har to barn fra før og aldri hatt fast jobb, kun vikariater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå