Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Min 9 mnd gamle datter river og sliter i brystet når jeg legger henne til. Hun tar til og med tak med armen og støter mot meg for å komme seg unna - samtidig som hun suger som besatt. Det gir seg litt når melken kommer. På grunn av dette har jeg fått sprekker rundt brystknoppene, og jeg gruer meg til hver amming. På det brystet som har værst sprekker har jeg fått tette melkeganger gjentatte ganger den siste uken... Har det sammenheng med sprekkene mon tro? Det går jo over for så å vende tilbake et litt annet sted på brystet. Noen med gode tips og råd? På forhånd tusen takk!
Expat Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Ojda. Du er i gang med å få deg en fin brystbetennelse midt i fellesferien om du ikke passer på! Hun er stor nok til å bli snakket til om dette. Hun skal IKKE skade deg. Hør med apoteket om en antibakteriell salve du kan bruke på sprekkene. Sett i gang utdrivingen før du legger til. Drar hun så sier du NEI, trekker henne inntil og løsner grepet med en finger. Det hun forsøker å gjøre er å "pote" med hendene, du har kanskje sett at hvalper og slikt gjør det? Det setter i gang refleksen. I en overgangsperiode så kanskje du kan få utdrivingsspray hos legen din?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Takk for svar! Jeg har forsøkt å amme i andre ammestillinger, og det hjelper i allefall på sprekkene. Jeg var innom ammehjelpen.no og leste om at gjentatte tette melkeganger kan skyldes at melken koagulerer(??) inni brystet. Jeg har forsøkt å pumpe meg på dette brystet, og jeg får svært lite ut. Det kommer ikke sånne stråler - bare drypp. Jeg merker ikke at utdrivingsrefleksen setter inn på samme måte i dette brystet. Kan det være dette? Og at hun derfor river og sliter slik for å få ut noe...?
Expat Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Det kan hende du får god effekt av Lecitinen som er beskrevet på samme side du så på. Apoteket selger det. Og nei, egentlgi tror jeg hun bare har fått en lei uvane fordi utdrivingen er tregere. Forresten, ikke drikke noe alkohol mens dette står på, det kan hemme utdrivingen ytterligere.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Har kjøpt Lecitin og tatt meg en god dose :-) Skal forsøke å være litt streng med henne under ammingen. Så får jeg håpe dette går seg til. Har lyst å amme litt lenger! Styrer unna alkohol ifb amming - så den saken er grei :-) Tusen takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå