Gå til innhold

Trenger synspunkter angående amputering av bein på hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helst fra noen som har litt peiling selvfølgelig...

Saken er den at den ene hunden vår hoppet rett i gjennom ei glassrute i dag,og skadet seg stygt i foten. Dyrlegen operete så godt han kunne,men det var stor mulighet for at det kommer til å gå koldbrann i såret... Altså blir i så fall alternativet avlivning eller amputasjon...

Vet at de fleste ville valg avlivning,men jeg har ikke lyst til å miste hunden dersom den kan ha det greit på 3 bein... Men kan den det...? Synes å ha hørt og sett hunder som har amputert og som fremdeles har et fullverdig liv,men er dette tilfelle...? Ønsker ikke krakilske svar om verken det ene eller det andre... Jeg har som sagt null peiling og aner ikke hva jeg snakker om,derfor spør jeg dere her for å muligens få noen gode råd/synspunkter... Har en mann som bare vil avlive tvert i stedet for å vurdere noe annet,så jeg forsøker å undersøke alternativene på egenhånd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff så trist :o( men hør med dyrlegen om dette hvis du ikke får svar fra erfarte personer. eller uansett.. god bedring til vovven din.

Skrevet

Eneste erfaring jeg har med amputering av bein på hund er det jeg har sett på SPCA på Animal Planet. Der er det utrolig mange hunder som lever et flott liv eter å ha amputert et bein. Mener å huske at de at det er lettere for hunden hvis den amputerer et bakben enn et forben med tanke på balansen. Og når hunder i USA klarer å leve et fint liv med 3 ben, så er det jo ikke noe i veien for at en hund her i Norge også skulle klart det.

Hvordan rase har du og hvorfor hoppet den igjennom glasset?

Skrevet

Peiling og peilling. Eg kjenner/kjente to hunder som har levd med tre føtter, og dei hadde det veldig bra dei. Den eine var ekspert på å jage biler, aktiv som berre det. Den eine måtte amputere beinet som valp, og den brukte veldig kort tid på å komme seg. Den andre var voksen og trengte litt lengre tid, men fungerte fint etter kvart. Dette var ikkje mine bikkjer så eg har ikkje så god peiling utover det eg observerte.

Skrevet

Det er en dunker. Den er vant til å gå fritt,men i det siste har den begynt å ta avgårde på heia og jage rådyr. Så da ble det å sette henne i hundegården. Men en av guttene her slo for en tid siden en golfball rett gjennom ruta på hundehuset,så det var et hull i ruta,og det lille hullet har hunden funnet ut at den skulle tyne seg gjennom. Holdt på å besvime når hun plutselig stod i stua,blodig og opprevet flere plasser på kroppen...

Skrevet

Er det forben eller bakben den har skadet seg på? Disse dyrene våre finner på det merkligste.

Skrevet

Jeg så noe tøft en gang,en liten hund som hadde tatt begge bakbeina,men som hadde fått festet på seg en sele men hjul på ,istedetfor bein liksom. Den hadde det helt supert :)

Skrevet

har møtt ett par hunder med bare 3 bein, de har klart seg fint:)

Skrevet

Jeg har sett glade hunder med bare 3 bein =o)

De lærer seg fort å leve med de 3 beina de har, om 1 blir tatt bort.

Sørgelig at dere måtte oppleve noe sånt, og at hunden har hatt så mye vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...