Gå til innhold

Kan man gå inn på barnehagers lekeplass og leke utenom åpningstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et veldig dumt spm men vet virkelig ikke.

Har nettopp flyttet til nytt nabolag og de fleste lekeplassene jeg har sett til nå bærer preg av lite småbarn. Gutten vår elsket lekeplassen hvor vi bodde før, godt utstyrt med både disser, lekebåt, sandkasse og masse sånne sklier og ting å sitte på. Det nærmeste jeg har sett er en bhg i nærheten og da lurer jeg på om det er lov???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke noe forskjell på å gå inn i en barnhage, eller annen privat eiendom. Dette er jo selvfølgelig ikke lov.

Men om du spør så får du helt sikkert lov.

Skrevet

Tror ikke du behøver å spørre om å få leke der etter stengetid... Det er ikke lov å leke der i åpningstiden (som er innlysende) så lenge barnet ikke går der, men etter stengetid må dere jo bare gjøre det. Sånn var det hvertfall der jeg jobbet før.

Sønnen min skal bytte bhg nå, og vi er der masse etter bhg er stengt, for at han skal bli kjent med uteområdet før han begynner... Og vi er ikke de eneste:)

Skrevet

jeg mener at det er lov å gå inn i kommunale bhg iallefall!!!

Skrevet

Det er lov. Har jobbet i flere forskjellige bhg. og det aldri vært snakk om dette, og vi VET at alle barna som bor i områdene rundt disse barnehagene bruker uteområdene der etter stengetid. Er da ikke noe problemer med det, så lenge man ikke søpler og ødelegger. Bare hyggelig at plassen blir brukt :-)

(de fire bhg. jeg har jobbet i er kommunale foresten)

Skrevet

Det er absolutt fullt lovlig å bruke lekeplassen til kommunale barnehager til å leke på i helger og etter åpningstid :) Private barnehager er jeg usikker på.

Skrevet

det er lov i private barnehager også..hvis det ikke er hjemme hos noen selvfølgelig..;-)

Skrevet

Hvordan kan dere slå fast at, "jo, det er lov". Det er ikke lov og gå på annen manns eiendom. At mange barnehager tillater det, er ikke det samme som at det er lov. Dere finner ikke i et sted i lovverket som sier at dette er lov.

Skrevet

Hvor står det at barnehager er annen manns eiendom? Hvordan kan du si at det ikke er lov?

Mener du at det samme gjelder på f. eks. skoler, at man ikke har lov til å leke i skolegården etter at dagen er over?

I vår bhg (kommunal) er det i alle fall lov å leke utenom åpningstid.

Skrevet

og må ikke tråkke utenfor kommunehuset etter stengetid... Og ikke gå på kommunal vei kanskje. Nei da. MEn tror de hadde satt opp skilt isåfall. Blir som med skolegården det. Jobbet i flere private og og aldri noen som har sett på det som et problem...eller i det hele tatt tenkt over det.

Skrevet

"Hvor står det at barnehager er annen manns eiendom? Hvordan kan du si at det ikke er lov?" Hvordan kan du si at det er lov?

En privat barnehade er privateid, altså det er en person som har kjøpt og bygd barnehage på tomten. Det er ikke noe forskjell på om det er bygd barnehage eller et privathus på denne tomten. Dette er en eiendom som er inngjerdet med port. Det er ingenting som tilsier at her er det bare å spasere inn, for her er det barnehage.

Dere må skille mellom hva som er lov i følge Norges Lover, og hva som er allment akseptert,

Skrevet

jeg har jobbet i flere private/kommunale bhg og i alle bhg jeg har jobbet i har det vært lov å være etter stengetid!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...