Gå til innhold

Hvor tett kan man få barn dersom man har tatt keisersnitt, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Prøver her og jeg(samme som på maiklubben)Vil gjerne ha mine barn tett. Har i mange år ønsket det. Mitt barn ble tatt med keisersnitt i begynnelsen av mai, vi vil nå prøve oss på nr 2. Er dette for tidlig? legen min sa ingenting på dette, men jeg leste en plass at man burde vente minst 3 mnd før man ble gravid igjen. Noen som har født to tette som kan dele sin erfaring?:)

Fortsetter under...

Du bør kanskje vente 3 mnd ja, så kroppen får litt hvile etter alt den har vært gjennom. Men blir du gravid etter 3 mnd blir de rimelig tette da!

1,5 år mellom nr 1 og 2 her, og 1 år og 5 dager mellom nr 2 og 3. Det gikk helt fint, legene sa det ikke var noe problem. Såret gror på en uke, og det er ingen komplikasjonsfare ift dette (fikk jeg opplyst da jeg gikk gravid nå sist).

=)

Jeg har en gutt født i juni i fjor, og har termin i august med nestemann. Ble anbefalt å vente min 3 mnd før jeg ble gravid på nytt, og ettersom jeg fikk noen komplikasjoner etter ks sist var jeg ikke klar heller. Var egentlig ikke klar for det når jeg ble gravid, og slet med noe smerter i ks-arret de første månedene. Ville nok anbefalt deg å vente min 3 mnd ja ;)

Jeg har aldri fått noen begrensninger om når jeg kunne bli gravid med neste etter et ks! har mine 4 første tette, og skal ha ks nr 5 i desember, så det er bare å stå på! De to første var akutte, og jeg har hatt alvorliige komplikasjoner etter de 3 første ks, men alt gikk bra for meg, og jeg gleder meg til neste kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...