Gå til innhold

Graviditet og diabetes....

Anbefalte innlegg

Heisan :-)

Jeg er nå i uke 10 og e gravid med mitt tredje barn...Dette er dog min manns første barn, så han er spent og gleder seg. Men....vi tør lissom ikke glede oss for mye heller da....fikk beskjed i fjor høst at jeg hadde fått diabetes type 2 og ble litt sjokka over det. Nå må jeg gå på insulin for å få blodsukkeret ned og e litt redd og nervøs for å miste. Har hørt at mange som har diabetes ligger mer i faresonen enn de som ikke har, er det noen der ute som vet noe om dette??

Har fra før to jenter og begge graviditetene foreløp uten noen som helst komplikasjoner, hehe utenom at jeg låg i 35 timer med hu eldste med åpningsrier og 29 timer med hun minste....Ellers så er jeg i toppform og er jo under oppfølging av sykehuset. Har vært på 2 Ul, den første da jeg var rundt 6 uker og den andre da jeg var mellom 8 og 9 uker. Barnet låg høyt oppe i livmoren og hadde et sterkt hjerte med flott hjertelyd, var helt utroligt å få høre det lille hjertet slå :-) Skal tilbake til Ul om tre uker nå og da håper vi på mer nøyaktig hvor langt jeg er...legen klarte ikke helt å bestemme seg sist da hun målte fosteret...sa jeg var en plass mellom 8 og 12 uker?? Andre som har lignende opplevelser med det??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138136218-graviditet-og-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

Jeg er også gravid(termin ca 20 jan 2009) og har diabetes blanding mlm type1-2. Fikk diagnosen i 2003, men sikkert hatt det en stund før den tid.

Ingen barn her i gården fra før av, så dette er min første opplevelse som gravid. Litt småskremmende, men blir godt fulgt opp av KK i Bergen.

Diabetesen min har eksplodert etter at svangerskapet kom i gang, jeg må nå bruke insulin til alle måltider og gjør alt for å få blodsukkeret ned:) bortsett fra at jeg er så trøtt,sliten og småkvalm at mine ambisjoner om trimming er langt i det fjerne for øyeblikket, desverre.

Blodsukkeret mitt har imidlertid kommet seg ned på akseptabelt nivå, men har følinger i tide og utide, litt ubehagelig med nattlige følinger. Er 50%sykemeldt for tiden, men satser på å blir friskmeldt etterhvert. Må bare tilpasses til min nye hverdag.

Ul neste uke, både gleder og gruer meg. Er litt småbekymret for tilstanden til den lille på grunn av min diabetes.

vel, jeg svarte nok ikke på noen av ovennevnte bekymringer, men fikk lettet mitt hjerte for nå:)

Håper alt står bra til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...