Gå til innhold

Vi skal snart flytte sammen igjen...hvor fås en enormt diger dobbeltseng???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, litt komplisert liv vi lever.

Gubben har jobbet i langtvekkistan, gullet og jeg har bodd hjemme hos hu mor, mens vi ventet på at han kom hjemover og. Gullet liker å sove hos oss iblant (ofte), kanskje kommer det en til etter hvert og.

Første bud: Må kjøpe en stoooor seng.

Det er klinkende klart at en 160-bred seng ikke kommer på tale. Som regel detter gubben uttav i løpet av natten.

En 180 cm bred en blir knapt. Finnes ikke Kingsize i Norge (Bergen?)

Minst 200cm bred?

Er det noen som har forsøkt å bruke to rammemadrasser istedetfor? En 90 og en 120? Funker det? Hvordan få dem til å "bli en"?

Fortsetter under...

Skrevet

du får continentalseng som er 200cm bred på de allre fleste møbelebutikker.

Skrevet

Vi selger på Bohus vi, men ikke som standardstørrelse så det kan ta litt lenger tid før du får den i hus. Tror den da er 200x220 (litt kjedelig å kjøpe laken til, men langt kjedeligere enn å dette utav senga i tide og utide).

Ang 2x rammemadrass så er jeg særdeles skeptisk - har sovet på hotell hvor beina har vært bundet sammen (kan sikkert feste noen beslag i ramma også) men hvis ikke man får festet skikkelig og har en skikkelig (stor) overmadrass så blir det nok litt utglidninger etterhvert.

Skrevet

Ok, takk. Men jeg trodde kontinentalmadrasser bare innebar at man hadde fire madrasser oppå en annen jeg? Sånn tårn?

Skrevet

tror de har 200 x 220 laken på ikea, så da har de vel sikkert så store senger også! Det skal jeg helt klart ha når jeg får meg hus også! Digg, samt at jeg synes samsoving er sunt og trygt for både barn og foreldre! ;D

Skrevet

Ja, usikker på om du får senger (sengeramma med gavel og ende) til så stor seng, men fås sikkert løse hodegavler om man vil ha mer sengepreg.

Kontinentalseng er 2 rammemadrasser nederst (som henger sammen i ei ramme under), 2 vanlige madrasser over der, men i felles trekk så de henger sammen og en overmadrass i full størrelse på toppen.

Annonse

Skrevet

Hvis du bruker to rammemadrasser, så kan du få kjøpt en madrassremse eller hva det er, som legges på midten,så det ikke blir en glippe der.

Vi hadde en diger vannseng, og kjøpte senere to digre madrasser og la oppi. Det ble diger seng. (Var i Norge)

Skrevet

Da er det ihvertfall håp da!

Ser at Sparkjøp selger stooore frottélaken ihvertfall.

Samsoving er så koselig atte. Der er vi enige!

Nå bare finne stort nok soverom ;)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Vi har en kingsize bed (iallefall 2 meter lang) som samboer kjøpte rett før han traff meg..han er nemelig 1.93 cm høy og trenger god plasse:-)

Sengen er kjempe herligt...tror han kjøpte den på living :-)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

en ramme madrass seng foresten

Skrevet

Sover i ei to meter seng fra IKEA me. =) Malna, malmø, malm eitelleranna-serien. =)

Skrevet

Vi brukte 2 rammemadrasser på 120 hver, digg med diger seng, men nå har vi ikke plass lenger. Slapp problemer med laken og.

Skrevet

Vi har en stor seng på 200*210 cm. Veldig deilig!! (enda fikk jeg ikke sove da poden kom inn i natt kl 4...) :-)

Kjøpte den i Norge som continental seng, hvor vi i etterkant har fått en møbelsnekker til å lage en egen designet seng til oss hvor denne store madrassen får plass.. Enig med deg! 180 er for smalt!

Annonse

Skrevet

Kan dere ikke bare sove ute da? I Guds frie natur. Hører jo det er mye fint vær der hvor dere bor - hehehehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...