forsiktig-optimist med baby:) Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har brukt Trolle på Majorstuaklinikken så langt, men de utfører ikke svangerskapskontroller der, uke 7+4 i dag og håper intenst at det holder. Har ingen fastlege her i byen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Blakstad og Høgdahl har vært nevnt flere ganger, kan man gå hos dem gjennom graviditeten? Noen som har anbefalinger?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Kan du ikke bare bytte fastlege til noen her i byen? Blir dyrt i lengden å gå privat.
Karina68 Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Sjekk ut legesenteret i nærheten av der du bor. Selv bruker jeg Markveien legesenter og får super oppfølging (går annenhvergang til lege og jordmor). Alternativt kan du jo høre på den helsestasjonen du skal gå til-du må ringe bestille time selv der- de kan helt sikkert anbefale noen leger i samme område. Svangerskapskontroller i det offentlige er gratis, og du trenger jo ikke gå til en gynokolog.
Magstar Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg går til Blakstad, men vet ikke om hun skal være min lege igjennom graviditen. Har fått lite info om det. Men jeg har brukt Tord Østberg(gård) som deler lokaler med Blakstad før jeg begynte denne proosessen, så vurdere han. Men hadde vært en fordel å ha noen som har mottak i nærheten der jeg bor. Hva velger du?
forsiktig-optimist med baby:) Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Ingen av mine venner i oslo vil anbefale sin fastlege. Alle ønsker å bytte, men ingen har funnet noen å bytte til. De fleste går privat når det er noe de trenger. Det er mange dårlige fastleger der ute, derfor tar jeg gjerne imot tips om noen som er bra.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er i likhet med hun over her knallfornøyd med Markveien legesenter. De har stort sett fulle lister, så du må følge med på "min fastlege" en stund før du finner noen som har ledig. De dekker for hverandre om én er borte, så jeg har vært hos flere av legene - storfornøyd hos alle (har vært hos alle de tre kvinnelige og et par av gutta). For ikke å snakke om at det faktisk er mulig å komme gjennom på telefon, de i resepsjonen er forholdsvis høflige, venterommet er trivelig, de er noenlunde punktlige etc., ingen selvfølge på legesentrene jeg har tilhørt tidligere.
@Desea Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Bor du i Bærum eller Oslo Vest kan jeg anbefale Invivo eller Humana. Legene er dyktige og veldig sympatiske. Bare ignorer legesekretærene, det har jeg skjønt, de er kun en pain og må under alle omstendigeheter suppleres med minst mulig informasjon.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Monica Nyquist på Brynsenglegene er virkelig å anbefale. Hun har selv fått barn ved hjelp av donorsæd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå