Chat29 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Fant ut på fredags kveld og natt etter et sinnsykt smertehelvette som alle sa var bekkenløsning, at jeg hadde blodpropp. Det gir mange av de samme symptomene så det er vanskelig å finne ut av med det første. Det var hevelse i ene foten som fikk meg til å stusse. I tillegg var det absolutt INGEN stillinger som virket avlastene. Hadde vanvittige smerter i lysken på den siden foten var hoven....fikk beskjed av legen på fredag om at jeg bare skulle ta paracet og komme tilbake over helgen. Heldigvis dro jeg på legevakten senere på kvelden. Huff og huff. Og nå må jeg sette sprøyter på meg selv to ganger for dag ut svangerskapet. Denne historien bare for å være obs. Ikke gi dere om dere har mistanke om at det er noe som er alvorlig galt. Var min egen diagnostiker denne gangen og måtte virkelig jobbe for at de skulle sjekke det ut ordentlig. Blodpropp ble avfeid.Så stå på dere!
sjara Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Jeg har også hatt en blodpropp - mest sannsynlig (dro ikke til legen før dagen etter jeg se, dumme meg). Mistet taleevne og hukommelse for ord, pluss at høyre hånd dovnet bort. Ble også veldig tung i hodet, uten at det var snakk om smerter egentlig. Gikk og la meg, men tenkte dagen etter at jeg kanskje burde ringe legevakta siden jeg var gravid (ellers hadde jeg faktisk ikke gjort det, noe som er skremmende). Da lurte de på om jeg hadde hatt en blodpropp og ble satt på Albyl-e. De tok blodprøver og første 7 uker (!!!) senere fikk jeg beskjed om at jeg har leidenmutasjon, altså økt risiko for blodpropp på venesiden (den som kan sette seg i lungene). Symptomene mine var imidlertid blodpropp på pulsåresiden, som kan føre til hjerneslag. Albyl-e virker ikke på leidenmutasjon, så har gått over til daglige sprøyter med klexane, som jeg skal ta helt til seks uker etter fødsel. Det som er skremmende er hvordan dette kan påvirke barnet tenker jeg. To dager etter at jeg fikk påvist leidenmutasjon havnet samboeren min på sykehus med blodpropp i begge lungene (mest sannsynlig som en bivirkning etter en benoperasjon), men også han har kanskje leidenmutasjon. Dermed må minsten sjekkes på sykehuset etter fødsel. Håper ikke han må leve et liv på marevan:(
togutter-08og10 Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Uff det var skremmende lesing. Lykke til til dere begge. Jeg har hatt veldig vondt i armen min det siste døgnet. Kjennes ut som senebetennelse. (tror jeg lå på armen min natt til søndag) Og nå er det vondt å bøye albuen og løfte armen opp for å sette i en hårstrikk? Har tenkt på blodpropp selv, men da burde vel allmenntilstanden vært mye dårligere også? Eller?
Chat29 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2008 Huff ja. Dette med blodpropp er ikke noe å spøke med. Jeg har venetypen som kan føre til lungeemboli. Var på sykehuset i dag. Proppen satt i lysken. Når det gjelder almenntilstand er jeg usikker på hvordan den er ved blodpropp i armen for eksempel. Jeg vet bare at jeg hadde sykt vondt i lysken, men at jeg har bekkenløsning i tillegg så da kjenner jeg nok begge deler samtidig. Men er du usikker så sjekk det ut med lege....og les deg litt opp på blodpropp før du drar på sjekk for eksempel. Vi får bare holde ut jenter :0) Lykke til videre!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå