Gjest Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Ser mange etterlyser bodyer i str 92 + nå og lurer litt på hvorofr. På vinterstid når det er kaldt skjønner jeg det altså, små barn som bæres mye og glipper mellom t-shorte/genser og trekk på rygge = kaldt, men på sommeren? Er vel mye mer behagelig for barnet med litt luftige plagg en enn tett body vel? Og mye enklere for mor/far og sjekke bleien for bæsj ;-) Er det bare fordi det er en vane å bruke body eller hva?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 MÅ ikke bruke body nei, men det er veldig praktisk da den holder bleia oppe. Må ikke se i bleia for å sjekke bæsj, nok med en liten luktetest her i gården. På grå dager bruker vi body vi, men hun er ikke større enn str 80-86 ennå da. Men til neste sommer er vi nok ferdige med bodyer.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Hm, her holder bleien seg oppe selv, bruker up&go. Joda, lukten er j somregel avslørende, men noen ganger er det ikke godt å avgjøre om det bare er tarmgass er klump ;-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Hva er galt med å bruke body når det er 12 grader og piss regn, blåser stiv kuling og minner mer om nordpolen enn sommer? Ja, noen ganger bruker vi body om sommeren, noen ganger ikke. Bruker up&go så bruker ikke body på grunn av bleien, men fordi jeg synes det er fint å bruke det en gang i blant. Drittlukta som kommer sivende ganske så intenst forteller meg at det er bæsj i bleien, så trenger aldri å sjekke bleia for å vite at den er full av godsaker...
Kaja_07 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Må le litt av innlegget - men ligger syk hjemme så har ikke bedre ting å gjøre enn å svare her. Virker nemlig som du syntes vi som etterlyser bodyer er håpløse. Man tilpasser jo klær etter temperaturen - men selv om det er sommer så er det ikke kjempe varmt hver dag (tenk bare på sommeren i fjor..). På varme dager har jeg på en luftig heldress med singlet armer og korte ben - det er jo også på en måte en body.. Har også brukt bodyer som er litt store - er gode og luftige. Er det veldig varmt så går han bare i bleia. Men jeg bruker ikke bare bodyer - men syntes absolutt det er mest praktisk. Når vi bruker t-skjorter har jeg som regel underbukse over bleien - iallefall hvis jeg ikke har på up&go (bruker bla. ikke up & go i barnehagen, så jeg har hørt at barnehager ofte ikke ønsker det. - og det kan jo noen ganger være greit å skifte uten å ta av alt nedentil..) Er det ordentlig varmt så er jo bare bleia det aller beste :-) Uten body og uten t-skjorte...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Til info bor ikke alle i Oslo og omegn der det som regel er litt varmere enn nordpå.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Jeg bor da ikke i Oslo og omeng ;-) Tverti mot på et sted hvor det er mye regn og surt vær, faktisk et av de stedne i hele landet hvor det regner alle mest. Jeg synes ikke det er håpløst å spørre etter bodyer, men det virker som om endel bare må ha body til enhver pris og jeg lurte på hvorfor, om det kanskje bare er en vansak å bruke body på de minste eller hva. Til barn som ikke bruker bleie kan man jo ikke bruke body, eller bør ikke, og det går jo veldig fint, så om en ikke finner bodyer så hvorfor ikke bare bruke t-shorte eller trøye? Var mer det jeg lurte på:-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 En søt body med kort arm er jo helt supert å bruke. Det er jo bare tynt stoff så den kan umulig være for varm .... Blir jo det samme med t-skjorte og shorts???? skjønner ikke hva du mener
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Det jeg mente var mest at dersom det er vanskelig å få tak i body, så hvorfor ikke bare bruke t-shorte/trøye/genser i stede? Hvorfor må det absolutt være body? Var ikke verre enn det :-)
Kåre Moradi Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Alle som bruker body på barna sine om sommeren burde sprerres inne og steriliseres! Hehe... Til informasjon så har sommeren i Oslo så langt (med noen dagers unntak) vært begredelig, så en body har nok ikke vært å forakte for de små, nei. Tviler vel på at folk tar på langerma body i 25 graders varme uansett? Dessuten er det kanskje fler, som meg, som elsker å handle på sommersalget - hamstre litt til høsten fks. osv osv. Heia dib...! *kremt*
OsloMor Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Hvorfor lurer du egentlig på det H.I? Så lenge ungen bruker bleie, så ser jeg da ingen grunn til å ikke bruke både kortermet og langermet body, alt etter hva været tillater. Det er vel det samme om ungen har trøye og truse eller body, bæsjen kan forørig lokaliseres ved en liten titt inn i bleien fra lårområdet også, i tillegg til odøren selvsagt.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Ser at overskriften og hovedinnlegget mitt ble mer spist formulert en intensjonen var. :-) Det jeg egentlig lurer på er hvorfor noen virker så desperat etter å få tak i bodyer, altså hvorfor ikke bare bruke t-shorte, trøye el dersom man ikke får tak i body? Det fungerer faktisk veldig bra det også. Bare virker som om noen ikke engang kan se for seg et bleiebarn uten body, og det synes jeg er litt rart. Hvorfor må en ha body liksom? Vet ikke om det ble noe klarere? det er ikke noe galt i å bruke body altså, for all del bruker mye body selv på 1 åringen min, men hvorfor bruke energi på å gå land og strand rundt på leting etter en?
Tipp topp Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 Fordi den nye hobbyen hans er å dra tissen ut av bleia og la den henge over kanten. Man blir litt lei av å tørke opp tiss fra gulvet og en body gjør det i alle fall litt vanskeligere.
Molait Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 haha nemlig! Og vi bruker det fordi vi bruker Up'nGo! En ting er det å henge tissen på kanten, en annen er det at det er veldig fort gjort å skifte på seg selv uten body. Her kan skifting være i gang før lukt kommer. "mamma...bæsssa" *KLASK* Ellers synes jeg ikke det er lettere å skifte eller sjekke uten body jeg. Vanesak kanskje. Går om sommeren ofte i kun body. Des. er det ikke varmt.... sukk. Ja og kler ofte av seg og med body beholder han iaf noen klær på....
geircr Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 personlig hater jeg å ha glippe mellom bukse og genser. bortsett fra når det er varmt ute. kan tenke meg at sønnen min føler det samme. derfor kler jeg i body. og som du selv sier er det ikke alltid sol og fint vær. skal man utpå hvor det ofte blåser syns jeg også det er fint med body. dette er smak og behag. dessuten ser jeg det ikke som sløs av energi ved å spørre noen her inne hvor man kan få kjøpt store størrelser i body. ser mange her inne vil vite det. jeg kan jo snu på det-hvorfor i all verden bruker du ikke body der du bor hvor det er surt og kaldt til og med på sommern. vill du likt å få en kaldt nordavind opp gjennom gensern;)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #16 Skrevet 1. juli 2008 Må le litt av denne da. Bruker DU body da? Og hva gjør du når barnet ditt er 2,5-3 år ikke kan buke body lenger fordi h*n slutter med bleie? Bortsett fra en flau periode på 80-tallet så er jo ikke body et vanlig plagg å bruke akkurat og det ble jo laget for å holde bleiene på plass opprinnelig. Bådejeg og de to største barna her bruker i hvertfall ikke body, men blåser det kald vind så bruker vi lange nok gensere og gjerne jakker, evt kjeledresser, da blåser det somregel ikke oppover ryggen ;-)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #17 Skrevet 1. juli 2008 Takk for et skikkelig svar! :-) Var faktisk bare det jeg lurte på, hvorfor, og det er jo en veldig god grunn! ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #18 Skrevet 1. juli 2008 Nei og nei, Alva***. Du klarte å glemme å trykke på anonymknappen i svar om ble sendte 09.57 (eller no), for så å SVARE deg selv! "Takk for et skikkelig svar" ? Patetisk.
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #19 Skrevet 1. juli 2008 Hø? Jeg har ikke svart anonymt på noe jeg. "Takk for et skikkelig svar" kommentaren min var til hun som forklarte at hun ville bruke body fordi ungen hennes ellers slang tissen sin over bleiekanten. Hvofor i alle dager skulle den i så fall vært anonym? Det var jo faktisk et skikkelig svar på det jeg spurte om og dermed ikke ironisk ment på noen måte heller.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #21 Skrevet 1. juli 2008 mammaer på krigsstien;) hehe må si at dette er underholdene, må si meg enig med alva også, fordi om jeg bruker kortarmet body og shorts når det er varm ute, så kunne han like gjerne gått uten , hadde han ikke tatt av seg bleiene da hehe... skjønner i hvertfall begge poeng... tror jeeg da hehe
MathildeC Skrevet 1. juli 2008 #22 Skrevet 1. juli 2008 Ha ha, jeg hadde glemt at bodyer var populære på 80-tallet! Kom plutselig på at jeg hadde en eller to selv, og at det var litt styr å gå på do. Ha ha haaa, det var virkelig en latterlig mote!
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 1. juli 2008 #23 Skrevet 1. juli 2008 Her i gården er body veeeeldig praktisk når pappa skal bære junior, han klarer nemlig ikke bære junior uten at en evt genser ligger krøllete oppunder armene på junior.. dvs et laaangt stykke bar mage
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #24 Skrevet 2. juli 2008 Samme grunn som mange andre over her, holder bleia på plass og sklir ikke oppover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå