Gå til innhold

En liten oppmuntring til alle mme mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har ALDRI fått noe annet enn mme og i motsetning til alle jeg kjenner har han aldri vært syk på noen måte, aldri feber, aldri forkjøla eller noe. Jeg fortalte dette til hs og hun sa at de mme som finnes idag er nesten like gode som å amme, men d har ikke lov å si det. Min mann ble også oppfostret på mme og han kom ut av skole og høyskole medbare toppkarakterer. Klart at kan man amme så er det bra, men når man ikke kan skal dere hvertfll ikke ha dårlig samvittighet. Det aller viktigste for et barn er kjærlighet:) Lykke til jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne innlegg er gull verdt! Vesla mi og jeg er ferdige med flaske, men jeg synes ikke dette kan sies for ofte. Mme ER bra. Stå på jenter :-)

Skrevet

takk:)

Slike ord er gode å høre, når man rett som det er gråter sine modige tårer fordi babyen ikke vil/får til å suge på puppen. Jeg ammer, pumper og gir flaske først med mm også med mme... og da blir man både lei seg og irritert når folk mener vi som gir mme er late. Vil jo bare barnets beste!

Både jeg og min bror ble også oppfostret på mme, og vi er begge friske, fornuftige og velutdannede. Og det er nesten 30 år siden.

Er så godt å vite at man er flere. På min barselgruppe er det selvsagt bare ammende mødre...

• 2 uker senere...
Skrevet

bare ammemde mødre på min gruppe også. jeg har to barn.en på 18 mnd og en på 4 mnd. jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg ikke amme lenger. gjorde det den første måneden, men det ble mer og mer travelt etterhvert med to små. ville jo amme henne om kvelden når storesøster har lagt seg, men da ville ikke hun ha av meg lenger. begge stresset. både meg og henne. så tenkte jeg, faen og, hvorfor skal jeg tvinge meg selv og henne,. nå er alle glade og mette.

Skrevet

Sant så sant. Det er viktig at alle har det bra, og man gjør det man trives med, og klarer. første tulla ble fostra på mme og har nesten ikke vært syk, llitt små forskjøla nå og da, men skulle bare mangle når man er 4år og går i barnehagen.

Nå ammet jeg 4 uker, før jeg gikk over på mme. Har bare postivit og si om det :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Godt å få en liten oppmuntring. Den første uken etter at gullet var født var vanvittig stressende mentalt, ene og alene på grunn av ammingen som ikke gikk i orden. Jeg gråt og gråt, før jeg til slutt klarte å innse at jeg må glemme all "amme-hjernevaskingen" fra sykehuset. Jeg var så motivert for å amme, men når det ikke går, så går det bare ikke. MME er en god erstatning, og junior virker veldig fornøyd. Jeg skal prøve å glemme den dårlige samvittigheten, og jeg skal jammen huske å fortelle om dette til venninner som får barn senere... Amming er flott, men ikke obligatorisk!

Skrevet

Jeg mista melka da lillegutt var 2-3 mnd, men dette var mye fordi jeg ikke likte amming i det hele tatt. Trodde det kom til å bli prakk med flaske, men var helt forberedt på det. Alt for å slippe amming! Likte ikke at det ikke var til faste tider, likte ikke å brette fram puppen hvor som helst og når som helst og likte ikke alt klisset med det... Det er ikke alle som passer til å amme, men jeg føler meg da ikke som en dårligere mor fordi!! Skjønner allikevel godt at mange kan føle det, fikk en del snåle kommentarer fra andre mødre, helsesøstre osv... Altså: HVA I HELV... HAR DE MED HVA JEG TRIVES/IKKE TRIVES MED?!! PASS PÅ DERE SELV!

Vi drikker nå kun mme, og har begynt med velling på kveldene, og vi elsker det begge to:) Flasker til faste tider og synes heller ikke det er noe prakk:) Pappan deltar mer, og jeg får lange morgentimer for meg selv:) Å begynne med dette har gjort livet mitt lettere, og lillegutt er blid og fornøyd også.

Pappan var faktisk også en motstander av mme, men etter å ha prøvd er han også bare fornøyd og vil ha pappaperm så fort som mulig:) Lillegutt er 4 mnd nå:)

Skrevet

Jeg har en jente på 4 mnd som jeg gir mme til i tillegg til pupp. Jeg føler at hun ikke blir mett av det hun drikker fra bryst. Hs sier at de regulerer det selv bare gi hun pupp når hun vil, mener orker ikke sitte med puppen ute hele tiden så da har jeg begynt å gi hun flaske slik at vi blir fornøyd begge to ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...