Gå til innhold

Venter nr. 5!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!! Jeg hadde sist mens 5 juni og testet en gang den 20 juni med Clearblue digital, der stod det ikke gravid.. men så tok jeg en ny Quick Response normal urintest påfølgende torsdag den 26 juni og den viste svak positiv.

Hos legen tok jeg umiddelbart dagen e.på en ekstra test. Hos dem måles hcg innholdet i urinen i en slags måler som er ekstra følsom for små mengder hcg eller graviditets hormon. Denne testen var veeeldig positiv sa legen og godt å få det bekreftet.

Så nå er det mer eller mindre 2 uker siden jeg ble gravid med nr 5!!! Fikk påvist svangerskap 8 dager før forventet mens!Jeg har en gutt og 3 jenter fra før og den minste jenta mi blir 6 mndr 8 juli. Men jeg blir snart 37 i så et svangerskap til ingenting å vente med....

Jeg har tatt eggløsnings test hver morgen hele måneden uten å få positivt utslag, men gravid ble jeg alikevel og det bare en god måned etter å ha fjernet hormonspiralen! Jeg tror man helst skal ta den eggløsnings testen mel 4 og 8 på kvelden pga det har noe med utskillelsen av luteiniserende hormon som bygger seg opp iløpet av dagen og at det ikke er så mye av det i urinen på morgenen i motsetning til hcg.

Noen med lignende erfaringer? Betyr det noe at man tester positivt så tidlig? Jeg ha vært litt kvalmen denne gangen og det har jeg ikke vært med de andre 4. Jeg har testet positivt før forventet mens tidligere også med de andre ungene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med spire nr 5 i magen!

Jeg venter også nr 5 :)

Aner ikke når termin er enda, har ikke hatt mens etter jeg fikk lillegutt for 4 mnd siden..

Men er vel en snau mnd på vei :)

Skrevet

gratulere til dere begge:) venter nr 5 eg og:)

Skrevet

så koselig..da blir det litt over 1 år mellom de to minste:) gratulerer så mye:) ønsker meg minst 5 barn selv,så koselig med en stor familie:)

Skrevet

Venter nr 5 i løpet av noen uker.....spennende:) Jeg har også 1 gutt og 3 jenter fra før......også blir det en liten gutt denne gangen:)

Lykke til med svangerskapet...

Skrevet

Så kult at dere venter nr 5!!

Jeg venter bare nummer 3, hehe. Testet positivt veldig tidlig alle tre gangene. Aner ikke om det betyr noe spesielt, men jeg har fått strek på testen før det egentlig skal være mulig. Er veldig fruktbar, alltid i kjempegod form, føder lett osv. Har aldri abortert eller hatt andre komplikasjoner. I tillegg har jeg kjent at det har skjedd ting i livmora, nesten med en gang etter befruktning, så jeg har alltid visst at jeg har vært gravid før jeg har testet.

Fascinerende greier :)

Skrevet

Oy,så heldig!! Ønsker deg lykke til:)) Vi må jammen være lykkelig over at vi kan bli gravide og sette barn til verden.

Få så mange barn en ønsker og kan syns nå jeg da:))

er selv 28 og venter 3 barnet...

Skrevet

Hei og gratulerer!

Artig å se at det er flere som venter nr 5! Har også nylig blitt gravid med femtemann, er ca 6 uker. Har tre gutter og en jente fra før.

Det at du testet positiv tidlig, og er mer kvalm enn tidligere, KAN være at du ble gravid tidligere enn du trodde. Det KAN også være at du produserer mye hcg - som stiger fort - som igjen kan bety tvillinger! Da er det ikke rart om du er kvalm heller! Dette er bare hva det KAN være...

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer så mye med spiren. Venter selv nr 6 i september. Har 4 gutter og en jente fra før, og venter jente denne gangen. Det blir 12,5 år mellom nr 1 og 6. Vi gleder oss alle sammen.

Skrevet

gratulerer alle sammen,jeg venter også nr 5, har to gutter og to jenter!! ca 2,5 år mallom hver og det blir det nå også!! termin i september

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...