Ragdoll Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg var på en klesforretning med svigermor på lørdag, så ble jeg så kvalm der jeg stod midt på gulvet i butikken og kjente at jeg måtte spy. Ble deretter så svimmel og tung i hodet, og plutselig så jeg ingenting. Var riktignok ganske varmt der inne, men det var like før jeg deisa i bakken. Og svigermor kjørte meg hjem i bilen min. Kan det ha vært blodtrykksfall jeg fikk pga varmen/dårlig luft? Ekkelt var det iallefall. Noen flere som har opplevd dette?
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 hadde det ved forige svangerskap. var kjempe ekkelt.. plutselig begynte gulvet å gynge.. men sjekk med legen din. det er nok best.
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Hei. Har det sånn selv. Er sykmeldt pga dette. Men er kvalm og svimmel stort sett hele dagen . Har lavt blodtrykk også. Er nå 8+1 og håper det går over snart. Er visst helt normalt, men ganske plagsomt da. Lykke til videre.
Ragdoll Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2008 Sitter her supersvimmel på jobb også.. Har eldigvis en jobb de jeg bare sitter. Men jeg betjener jo kunder og sånn, blir litt uoppmerksom til tider. Men føler ikke jeg kan gå hjem fra jobb for dette, egentlig? Har bare hatt det skikkelig ille den ene gangen og det var i helga.. nå sitter jeg bare å gynger..
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 er det et alternativ å sykemelde deg? trenger jo ikke vare hele svangerskapet...
Ragdoll Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2008 Tja.. kan jo være.. Har jeg aldri tenkt over faktisk.. Tror jeg får ringe legen min..
Gullungene mine Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 jeg har også lavt blodtrykk og blir SVIMMMMEL!!!
Ragdoll Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2008 Har du lavt blodtrykk, eller får du det ved sånne "blodtrykksfall"? For mitt blodtrykk er helt normalt til vanlig. Var iallefall det for 3 uker siden.. Er EKKELT å gå rundt å plutselig få sånn, man vet liksom ikke hvor man skal gjøre av seg hæn..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Mitt blodtrykk har lagt rundt 70-80/50-60 mmHG gjennom svangerskapet så langt, jeg er nå i min 29 uke... Dette er med andre ord det man betegner som lavt BT og medfører for min del svimmelhetsanfall flere ganger om dagen, samt at jeg fra tid til annen besvimer (spes. ved varme og for mye aktivitet). Jeg har stort sett symptomer fra lavt BT hele tiden, men kan oppleve BT-fall spesielt når jeg reiser meg for fort (og går som regel i dørken da). Dette skjer når fordi at kroppen er litt forsinket i forhold til å regulere trykket ved endring av kroppsstilling. Det er ikke noe man kan gjøre for å få opp BT (ikke som er sunt i alle fall!), men man kan ta hensyn til det ved å få i seg nok væske, tilpasse aktivitetsnivå, hvile når man er svimmel, og generelt lytte til kroppen. Det er helt normalt at BT faller litt når man blir gravid, og at det i første halvdel av svangerskapet er lavere enn ellers. For de fleste vil det legge seg på normalnivå lengre ut i svangerskapet. Neste gang du føler at du går i bakken, bør du i det minste sette deg ned og prøve å få hodet mellom bena, om du ikke har mulighet til å legge deg ned med bena høyt.
meeee Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 hei..jeg var også plaget med blodtrykksfall under svangerskapet..begynte ca da jeg var 5 mnd på vei...jeg sto på jobben og plutselig begynte jeg kaldsvette,ble kvalm,holdt på å spy,kunden jeg snakket med,så rart på meg,for jeg fikk ikke med meg noe av det hun sa,følte som jeg var inni en boble..også holdt jeg på å gå i bakken..kollegane mine sa jeg gikk fra vanlig,til grønn,til blå og hvit i ansiktet..hehe..jeg ble sendt hjem,men var nok ikke lurt å sette seg i bil da..jeg kræsjet...ble sykemld og fikk beskjed at det var blodtrykksfall...kom bare innimellom,men noen ganger oftere..ingen forvarsler..legen sa det ikke var farlig,bare ubehagelig...det som kunne være "farlig",var hvis jeg besvimte og slo meg da jeg falt... ubehagelig er det iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå