Gå til innhold

Hjelp, vi har kjøpt hus!

Anbefalte innlegg

I september flytter vi til Rånåsfoss i Sørum Kommune. Gleder meg veldig til å flytte fra 4roms blokkleilighet til stor enebolig med hage, men har samtidig litt kalde føtter :) Vi jobber begge inne i Oslo, og jeg er VELDIG spent på hvordan det blir med lang reisevei til jobb. Ikke minst er jeg spent på om vi får en ok barnehageplass til prinsessen vår på 2 år. Jeg er litt lei meg for at hun må slutte i barnehagen hvor hun har mange venner og trives så godt, så det er viktig for meg at vi får en barnehageplass med godt pedagogisk innhold, barn i flere aldersgrupper og flinke folk. Vi er veldig spente ettersom vi kjøpte huset i forrige uke, og dermed søkte barnehageplass etter at hovedopptaket var ferdig....

Jeg sier til mannen min at dersom hun ikke får en plass hvor hun trives kommer jeg til å ha henne hjemme sammen med meg og lillebor i permisjonstiden! Vet jo at hun ville kjedet seg voldsomt hjemme med meg hele dagen, men da får hun iallefall den omsorg hun trenger!

Jaja...dette er vel typisk en mors bekymringer. Det ordner seg sikkert?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138133132-hjelp-vi-har-kj%C3%B8pt-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

KLART da ordner seg!!!!!!

Kanskje da tar tid aa faa barnehageplass,men ein gang maa dere jo faa da...og ikkje bekymre deg om jenta kommer til aa trives,i ein overgangsperiode kan det kanskje bli litt vanskelig..for alle parter...men dei har ein vidunderlig tilpassningsevne,disse smaa....

Men aa ha henne heime,i ein periode blir nok kjekt og...Kanskje ho vil kjede seg litt,men trur da og vil gaa bra...

Gratulera med hus forresten..

Hei, er i samme båt som deg jeg:) Kjøpte og hus for noen måneder siden som vi overtar i September. Vi flytter ikke så langt vekk fra der vi bor nå, men til en annen kommune, så jeg måtte søke ny bhg og har heldigvis fått plass til tross for at jeg søkte etter fristen.

Er ikke glad at jeg må ta henne ut av den bhg hun går i nå som vi er så kjempefornøyde med, der hun har sine venner og alt.

Men sån blir det bare, den nye bhg ligger et stenkast fra det nye huset vårt og er ikke avhengig av å ha bil:) Håper hun tilpasser seg godt og får noen nye venner etterhvert, det blir jo de hun skal gå på skole sammen med etterpå.

Dattern min er 3 1/2 år nå og jeg er rimelig sikker på at hun og kommer til å kjede seg hjemme når hun er vant til å gå i bhg siden hun var 1 1/5 år gammel. Dessuten tror jeg det blir slitsomt med 2 unger hjemme når den ene en nyfødt. Har en veninne som fikk nr 2 når den eldste var 2 år og hadde ikke bhgplass, hun slet endel for og si det sån. Eldstemann var på henne hele tiden og fikk ikke noe alene tid med den nye babyen. Hun angret i ettertid at ikke hun hadde søkt bhgplass.

Håper det ordner seg for deg og gratulerer med nytt hus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...