Gå til innhold

Forlovelsesring og giftering samme ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ENDELIG har mannen tatt mot til seg og spurt det store spørsmålet og imorgen skal ringene kjøpes inn!! Men forvirra som vi er lurer vi nå på om forlovelsesringen er den samme som man bruker når man gifter seg? Eller om man skal ha to ringer eller hvordan er nå denne skikken? Ikke akkurat hver dag man gjør dette nei.. hehe..

Håper kloke hoder hjelper oss litt her.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man må ikke ha to ringer.

mange som bruker samme ringen til bege deler. vi skal gjøre det.

men er også fler og fler som velger å ha en forlovelsesring og en giftering.

er i grunn bare smak og behag. hva foretrekker dere?? om dere liker tanken på å ha samme ringen til både forlovelse og giftermål så gjør dere det. om dere liker tanken på å ha en ring som er spesiell for hver anledning så velger dere to ringer. (da velger man gjerne gifteringene nærmere bryllupet)

gratulerer så mye forresten;)

Skrevet

Gratulerer så mye med Forlovelsen!

Fra gammelt av var det vanlig med "bare" en ring,mens jeg og mannen min kjøpte oss egne gifteringer når vi hadde vært gift i 4 år,hadde ikke kjøpt før pga økonomien =)

Vi følte at vi ville ha ringer som var litt mer oss,ønsket blant annet å ha mer tradisjonell bredde på ringene,forlovelsesringene våre er veldig smale.

Vi flyttet foresten forlovelses ringen over på venstre hånd og satte de nye ringene på høyre hånd =)

Lykke til.

Skrevet

Gatulerer med forlovelse.

Vi har de samme ringene som da vi forlovet oss. Tenkte å få gravert inn bryllupsdagen bak forlovelsesdagen, men er ikke kommet så langt enda. (Vi gifta oss for 8 år siden, så litt trege er vi nok).

Da kusinen min gifta seg kjøpte de nye ringer, de ville ikke ha de samme ringene.

Tror det er veldig individuelt hva folk gjør. Vi gjorde det vi følte var riktig for oss og beholdt ringene (ringene var dyre da vi kjøpte de, er håndlaget).

Skrevet

En kan jo også "oppgradere" forlovelsesringene til bryllupet. En ekstra sten eller "noe attot"...

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen!! Vi har brukt de samme ringene. Vi ville ikke bytte dem ut da vi giftet oss, for vi kjøpte dem på Kreta...Han fridde på stranden nedenfor hotellet på kvelden, neste dag dro vi inn til Chania for å kjøpe ringer, og brukte lang tid på å finne de riktige ringene. Den kvelden bestilte vi bord på en veldig fin restaurant i Chania, spiste god mat og satt på ringene. Så de betyr mye for oss, og derfor ville vi beholde dem :-)

Skrevet

Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring (diamantring) Mange muligheter, bare å finne ut hva som passer for en ;) Han fridde med den ringen, derfor ble det sånn, jeg hadde ikke tenkt så mye over hvordan jeg ville ha det...

Skrevet

Vi har begge i en ring..

Satte dem på når vi forlovet oss, også fikk vi gravert inn bryllupsdagen etter at vi giftet oss.

Skrevet

vi kjøpte forlovelsesringer når vi forlovet oss. og når vi giftet oss så brukte sambo samme ringen, med en dato til inni, og jeg kjøpte en til. så jeg har forlovelsesring og giftering, han brukte samme ringen.

jeg har større diamant i gifteringen enn i forlovelsesringen. har de på samme finger. veldig forskjellig på hva folk gjør ja=)

Skrevet

Det er smak og behag. Vi valgte å ikke ta på oss ringen før i kirka på bryllupsdagen, så det var ikke noe spørsmål for oss. Liksom litt morsomt å ha en ring som kom på fingeren den dagen. Men vi hadde ikke tatt oss råd til to forskjellige ringer, nei.

Skrevet

Vi smeltet om vår forlovelsesring og fikk vår helt spesielle giftering. :)

Skrevet

Vi kjøpte glatte gullringer og brukte som forlovelsesringer. Noen uker før vi giftet oss leverte vi ringene til gullsmed, fikk dem gravert med bryllupsdato og personlige sitater, renset og pusset, og tok de på på selve dagen =)

Skrevet

Gratulerer så mye med forlovelsen!

Akkurat dette var en problemstilling for oss på forrige lørdag. Det var da sambo fridde til meg. Vi dro rett ut for å kjøpe ringer. Jeg fikk meg en midlertidig som han valgte ut og så fant vi flotte ringer til begge som forlovelses- og gifteringer. Vi fant de dyreste i butikken så tror ikke vi har råd til nye når vi gifter oss.:) Men, vi gjør det jo bare en gang i livet....

Vi var like grønne som dere og spurte oss frem i butikken. Der fikk vi vite at det var vanligst å bruke samme ringen. Vi skal gravere inn både forlovelsesdato og bryllupsdato.

Lykke til med valg av ringer! Det er en spesiell opplevelse.:)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!!!

Det ble litt hastverk her om dagen og etter det glemte jeg helt bort å svare (ammetåke deluxe). Men det var så fint å lese råd om hva så mange hadde gjort:)

Vi endte opp med å bytte inn ringen han fridde med i to enkle ringer i hvitt gull som vi tenker skal bli giftering også! Virker mest riktig for meg. De er ganske brede så vanskelig å ha to slike på fingeren men jeg drømmer jo om en skinnende diamantring når vi vinner i lotto før vi skal gifte oss.. hehe..

Igjen masse takk, så god hjelp varmer!

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen.

Det med ringene gjør dere som dere vil.

Det vanligste er vel å bruke samme ringen. Men i USA (f.eks) er det vanlig med egen forlovelsesring.

Men der hører man bare om damene sin ring, så hva slags ring mennene bruker som forlovelsesring aner jeg ikke.

Vi brukte samme ringen og det funket helt fint det.

Har gravert inn forlovelsesdatoen og bryllupsdagen samt hverandres navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...