Gå til innhold

Lysander????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt å leste bursdagsannonsene i dagens avis,da ser jeg en liten gutt som gratuleres med dagen. Gutten heter Lysander... Seriøst? Hva feiler det folk lurer jeg på... Det var grusomt stygt!!!!!!!!!

Skrevet

spør meg hva jeg synes er verst av folk som gir barna sine spesielle navn, og folk som ikke kan kommentere ting på en høflig måte på et barnimagen forum..........

ikke pent navn nei.. men "hva feiler det folk, grusomt stygt!" klarer vel å uttrykke din mening uten å få krampe på ! vel....

Skrevet

Er vel strengt tatt et etternavn eller?

Skrevet

FuriLaks, det er et fornavn!

"Du søkte på mannsnavnet: Lysander

Det er 6 menn som har Lysander som første fornavn.

Det er 5 menn som har Lysander som eneste fornavn."

www.ssb.no

Skrevet

Hva er det med folk... Som navngir sine små på det viset...

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Høres ut som en lettøl for lysholmer.

Skrevet

Denne annonsen så jeg også :o)

Skrevet

Grøss. Tipper foreldrene er ca 18-20 år...

Skrevet

De har vel en greie for gresk historie, da. Det i hvert fall et faktisk navn, i motsetning til oppkonstruerte uhyrligheter som Chrisander.

Skrevet

Så MELIZZAH på et vogneskilt, stavemåten får meg til å kaste opp. Moren som trillet på henne var ca 18 år.......

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Både Lysander og Leander er navn.

Lysander var general i den spartanske hæren, og grusa atenerne.

Historien om Leander og Hero er fra gresk mytologi, Hero er en prestinne i Afrodites tempel og Leander (Leandros) er en ung mann som forelsker seg i Hero og svømmer over Hellesponten hver natt for å være hos henne.

Siden Afrodite var kjærlighetens guddinne klarer Leander å overbeivse Hero om at å være jomfru ikke kan være spesielt påkrevd, så han pøker på og håper det beste. Men gudinnens veier er uransakelige, og en stormfull natt drukner han på svømmeturen, noe Hero ikke takler spes bra og kaster seg ut fra et stup og dør hun også.

Om de dermed er spesielt velvalgte navn på unger i dag er en helt annen sak.

Skrevet

Ha ha, en greie for gresk historie? Tror heller det er snakk om folk som ikke husker når andre verdenskrig var. "For jeg var jo ikke født". Antagelig tenåringsforeldre

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Du har et veldig godt poeng. Det er antakelig noen som leser for mange ukebladnoveller og kiosklitteratur generelt.

Skrevet

Takk for informasjonen Rabarbra.

Ser på navnene med litt andre øyner nå. Flott med litt kjøtt på beina før vi dømmer nord og ned.

Skrevet

Ja, de foreldrene likte vel Lysandre da HI! Noen liker Kari og noen like Petter. Vi har forskjellig smak! Hva er poenget med å henge det ut her?

Skrevet

fatter ikke at du gidder å skrive et innlegg om dette navnet...De må da selv få lov til å kalle ungen sin akkurat hva dem vil. Kanskje de syns at navnet på dine barn er styggt, hadde du syns at det va like festlig?

Og det at dere alltid sier "tipper at foreldrene er max 18 år" hav så? jeg kjenner fler 18 åringer som kaller barna sine for Ola, lars osv og jeg kjenner mødre på 30 som kaller barna for Noha og Leander. Navnevalg har med smak og behag å gjøre og ikke alder!

Skrevet

Ja, det er ganske rart.

Det er ikke registrert noen ved navnet Noha i Norge, på ssb sine sider.

Noha syns jeg var et fiffig navn. Du syns ikke det?

Eller kan det være at ungen heter Noah?

Skrevet

Ha ha. Noha var jo temmelig originalt!

Skrevet

Lysander??

Melizzah?????

Ikke navn etter min smak, men foreldra kan jo like godt være seint i 30-åra som 18 fordi om de gir ungene sine sånne navn...? Er da ikke sånn at alle 18-åringer kaller ungene Lysander og Melizzah, og alle 38-åringer kaller ungene Ola og Kari!!!

Skrevet

*grøss* Er ikke Lysaker et sted da??? Kanskje Lysander var laga der?? Hehe..... Inspirert av Beckhams Brooklyn.

Skrevet

Det er pretensiøst og tåpelig og med 99% sikkerhet totalt uopplyst.

Skrevet

Tipper at de har en greie for Shakespeare!

Aldri hørt om Hermia, Helena, Dimitrius og Lysander? (En midtsommernatts drøm)

Skrevet

Lysander og Chrisander, Carosander og Leander, alle er helt nydelige navn. Min gutt heter Morten, men det er fordi han er oppkalt etter sin far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...