sørlandet,79 Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Hei jenter Kan noen forklare oss nærmere hva tese/mesa går ut på... Har dere noen erfaringer etter at mannen har vært sterilisert etter 16 år at sædsellene fortsatt er gode og svømmedyktige ;-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Hei ! Jeg vet ikke mye om TESA/PESA- men ville bare si at jeg har venner med en liten TESA gutt, så jeg vet det går an !!! Vet det står litt på sidene til ivf klinikkene om inngrepet,så du kan lese på feks Medicus sine sider www.fertilitetsklinikken.no Lykke til !
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Vi fikk en TESA/PESA gutt i 2007 etter at min mann hadde vært sterilisert i 3 år. Det er ikke alltid de finner levende spermier, men det er så absolutt vel verdt et forsøk;)
sørlandet,79 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2008 Står lite om hvordan selve uttaket av sæden foregår ved denne behandlingen. Hvor lang tid tar det for mannen, og blir det gjort med kun en nål inn i testikkelen, eller på en annen måte?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Mannen blir bedøvet. Deretter bruker de nåler ja, noen litt tykke også i følge min mann. Det tar noen minutter. Han har det ikke verre enn deg under ditt egguttak, tvertimot. For mer info kontakt klinikken din.
RLDO Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Hei! Har bare vært borti tesa/pesa og dvs at man henter ut vev fra testikkelen / sedsæller fra bitestikkelen. Vi har hatt gode resultater ut i fra det ifht befruktning. har vært igjennom 6 forsøk men ingen har endt med graviditet desverre. Kommer ann på hvor du har uttak hen men mannen har det værre enn oss sånn smerte messig.. Vi har vært på riksen og Aleris og jeg kan ikke sammenligne de to stedene ifht smerte behandling. På Aleris merker jeg ingenting v uttak kontra Riksen. For min kjære har det vært vondt alle gangene men litt bedre på Aleris og det kommer ann på de som har uttaket. Men det er mere vondt for mannen etterpå enn oss. Min kjære har vært sterilisert i 8 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå