Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Bare lurer. Hvorfor ikke kalle småen Belsebub eller Gammel-erik? ;-) Greit nok at det er et velklingende navn, men ikke alltid så artig å assosieres med, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 er ikke sagt at alle gidder å bry seg så mye oppi det himmel og helvette synet som noen har.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 jeg visste det ikke engang, så det vet sikkert ikke de foreldrene som kaller ungen sin Adrian heller..
Northernlights Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Jeg hadde gjerne kalt gutten Adrian, hadde jeg fått lov. Liker Erik også. =o) Kristen er jeg også. "Satan" hadde jeg stått over. "Jesus" hadde heller ikke mine gutter blitt kalt. Ikke all litteratur som sier Adrian er djevelnavn. Iallefall sier ikke Bibelen det er det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Hahahahahaha! er det mulig! Sniffet sopp i det siste eller HI? hahahhahahha, noe så tåpelig!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Jeg skal fortelle deg hvorfor, fordi det er få som kjenner til sammenhengen Adrian = Satan, og fordi det klinger fint. Belsebub er, uavhengig av sin tilknytning til Djevelen, rett og slett et veldig stygt navn. Og Erik er det da menge som heter og mange som kommer til å hete. Derimot er ikke ordet Gammel sett på som et navn, men betegnelsen på noe som har eksistert lenge. Oppklart?
dama Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 det hadde vel vært litt verre hvis man hadde kalt sønnen sin for damian.. da hadde jeg blitt litt redd for guttungen i hvertfall )
Miss Foster Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Jeg kjenner 2 mannfolk som heter Jesus jeg, og 1 dame som heter Maria Jesús........... tenker ikke over at det er et navn man ikke kan bruke... heller ikke Adrian.... Satan derimot - hadde kanskje vært et fint navn på ei bikkje - men på en person.......
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #13 Skrevet 29. juni 2008 Seriøst? Er Adrian et navn på djevelen? Hmmm, visste jeg ikke.. Sikker på at du ikke mener Damian??
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #15 Skrevet 29. juni 2008 uvitenhet kanskje? jeg var heeler ikke klar over det, men tviler ikke på at det du sier er sant.
Cat.68 Skrevet 29. juni 2008 #16 Skrevet 29. juni 2008 Adrian?? Trudde det var Damien som var navnet som er sammenkoblet med djævelen
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #18 Skrevet 29. juni 2008 Det er vel av samme grunn som at folk kaller ungen sin for Kristian.
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #19 Skrevet 29. juni 2008 Kjært barn har mange navn. Er det så nøye hva de velger å kalle den lille jævelungen?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #20 Skrevet 29. juni 2008 Bestemora mi var bekymrt for at folk ville assosiere lille Jonas med Jonas i hvalbuken, men i likhet med det du referer til er det yttest få som har hørt om det /bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #21 Skrevet 29. juni 2008 Ok HI , hvis du klarer å lese og attpåtil forstå engelsk, så les dette : For other uses, see Adrian (disambiguation). Look up Adrian in Wiktionary, the free dictionary.Adrian Gender: Male Origin: Latin Meaning: "From Hadria" The male given name Adrian is derived from the Latin Hadrianus, which is more familiar to English speakers as Hadrian. The name means "from Adria", a port on the Adriatic Sea. Adrian was the name of several early Christian saints and martyrs. The name is connected to the ancient Anglo-Saxon tribes of Great Britain, becoming widely known in England in the twelfth century, when Nicholas Breakspear took it as his regnal name when he became the first and only English pope, Adrian IV. It means Rich, Wealthy and Dark One.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #22 Skrevet 29. juni 2008 He,he tror noen forveksler med Damiam her, ja....flaut.....
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #23 Skrevet 29. juni 2008 Kjempeflaut for deg ja, grøthode! Adrian (jfr "Rosemarys baby" bok/film) er kjent som Djevelens sønn, på lik linje med Damian ("Omen") En tur på biblioteket, kanskje, du uvitende fjolls? ;-) Skuespiller Mia Farrow har forøvrig roller i begge disse klassikerne.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #24 Skrevet 29. juni 2008 Rosemary`s baby er en roman altså en oppdiktet historie, ditt uvitende fjolsete grøthue!!!!!!! Ikke rot i virkeligheten!! Fortell meg hvor ellers i litteraturen Adrian kobles opp mot djevelen ???
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #25 Skrevet 29. juni 2008 "Rosemary`s baby er en roman altså en oppdiktet historie, ditt uvitende fjolsete grøthue!!!!!!! Ikke rot i virkeligheten!! Fortell meg hvor ellers i litteraturen Adrian kobles opp mot djevelen ???" Ehhhh.. bibelen er litteratur. Djevelen er litteratur. Det meste her i verden er litteratut, fabler, myter osv. Adrian er avledet fra Hadrian, som også betyr Den Mørke, Den Gamle (som i ondskap) At moderne foreldre idag ikke bryr seg om det, eller ikke vet det, gkør det ikke mindre sant. *slår seg for panna og håper på bedre tider for de enfoldige*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå