Gjest Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Har bare et spm. Hvordan fungerer fryseforsøk? Når og hvor lenge bruker man progynova? Dersom man har noen egg på frys, kan de da feks bare ta to til tining, og så spare resten til evt neste forsøk igjen? Eller tiner dem alle eggene ved 1. fryseforsøk? Noen som vet hvordan statistikken er for fryseforsøk, i fht vanlig ferskforsøk? Håper noen kan svare på dette:-) Mvh
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Hei Mia82. Ved fryseforsøk begynner du med progynova ved første mens dag. Lykkes du,og blir gravid tror jeg praksisen her ved st.olav er at du skal fortsette med dem til uke 9 og trappe ned... Angående opptining så tar de opp de de trenger for å få brukbart egg å sette inn.Ikke alle overlever opptining desverre,så det er alltid lurt å forberede seg selv på at det kan gå galt under opptiningsprosessen. Men selvfølgelig-du skal ha håpet om at det går bra ) Har ingen statistikk for fryseforsøk,men vet mange som har blitt gravide med fryse egg.Fryseeggene som blir satt inn, er jo allerede gode fightere som overlever opptining ). Om du fremdeles har egg igjen på frys ved innsetting,kan du bruke disse senere ) Lykke til !
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Takk for svar! Tar de da opp ett og ett egg for å se om det overlever tining, eller? Mulig det er jeg som er litt treig her... Men hvis en feks får 6 egg til frys (kanskje det er mye, ikke helt inni dette- men prøver å lære), og man ønsker å sette inn to ved fryseforsøk, hvordan gjør de det? Tiner de to, eller tiner de flere om gangen? Hvor lenge kan en vente med å innsette et opptint egg?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Det kommer an på hvordan de er fryst. Er de fryst ett og ett på strå,så tar de opp ett egg i gangen. Er de fryst 2 og 2 på strå tar de opp 2 i gangen ).
okeke Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 de satte inn 1 fryseegg hos meg forrige fredag. jeg hadde 5 på frys. de var frosset ned slik; 2 sammen og resten hver for seg. d første de tinte opp overlevde slik at nå har jeg 4 på frys; 2 sammen og 2 hver for seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå