Gå til innhold

Hvor presise er menstruasjonssyklusene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere her inne vet nesten sikkert på forhånd hvilken dag dere får mensen hver måned? Mora mi pleide å få mensen etter 26 dager hver måned da ho var i fruktbar alder, jeg er nå 33 år, og jeg vet fremdeles ikke på forhånd hvilken dato jeg får mensen. Jeg har vært gravid tre ganger og født tre barn, så jeg er ikke mindre fruktbar for det. Men jeg lurer på om det er unormalt å være voksen kvinne og ikke få mensen etter eksakt samme antall dager hver måned. Er man mer disponert for underlivskreft i ung alder hvis man ikke har presise menssykluser hver eneste måned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syklusen min er presis derspom jeg bruker p-piller eller p-ring.. :P ellers er den bare sånn ca. ... :P klarer på finne ut enten dagen før eller samme dagen jeg får den, da jeg får løs mage rett før jeg begynner å blø.. (det har jheg gjort i mange år..)

Skrevet

I perioder jeg ikke har gått på hormonprevensjon, har mensen kommet i syklus varierende mellom 26 og 31 dager. Ikke helt regelmessig altså. Har aldri hørt at dette disponerer mer for underlivskreft.

Skrevet

Jeg har PCOS og min cyclus varierer fra 36 dager til 50 dager. Jeg blir gravid uten problemer. Det med underlivskreft har jeg aldri hørt om og tviler jeg sterkt på! Hvor uregelmessig er du og har du kanskje også PCOS?

Skrevet

Jeg har nok ikke PCOs, nei. Jeg pleier å få mensen fra 24 til 30 dager, helst 26-29 dagers mellomrom. Så jeg er temmelig regelmessig, men jeg ikke si sikkert på forhånd eksakt dagen jeg skal få mensen neste måned. Jeg kan bare anta at jeg regner med at jeg får mensen i løpet av de dagene, helt sikkert innen så så mange dager er gått (dvs. det er uhyre sjelden jeg får mensen etter mer enn 30 dager). Innen 31 dager får jeg det helt sikkert, men den kan komme etter allerede 23 dager, kanskje 25 eller 27 eller 28 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...