Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på kontroll på fredag (uke 33), min faste jordmor var på ferie så det var ei anna som var ferievikar. Etter at hun hadde kjent på magen og sjekka hjertelyden spør hun:

JM: "Vet dere om det er gutt eller jente?"

Jeg: "Nei, det får vi se når hun eller han kommer ut."

JM: "Jeg er helt sikker på at dere får ei jente. Basert på hjertelyden og mange års erfaring, bla bla bla... Jeg har aldri tatt feil."

Mannen min: "Det er så mange som mener de kan se det på magefasongen også, men alle sier forskjellig. Vi tar det som en overraskelse vi."

JM: "Jeg er helt sikker på at det er jente! Tar ikke feil."

Vi ble helt satt ut begge to. Når vi ikke ønsker å vite kjønnet så vil vi ikke at noen bedreviter av en jordmor skal komme og si hva hun mener det blir uten å spørre om vi vil vite hva hun tror. Nå håper vi det er en gutt bare for at hun skal ta feil...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138128583-irritert-p%C3%A5-jordmor-vikar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig dårlig gjort.. Han som tok 3d ultralyd på meg ble skikkelig forbanna når jeg fortalte at jordmora mi sa at babyen hadde jente puls.. Han sa at dette bare var tull, kan stemme i noen tilfeller og bla bla. men pulsen kommer jo oxo ann på hvor aktiv den er. Er den veldig aktiv er det jo gjerne høyere puls enn ved hvile så han mente at jordmødre burde slutte og si sånn.....;0)

Annonse

Det dem sier fra gammelt av er at jentene har høyere puls enn gutta. 150-160 på jentene og 130-140 på gutta. Noen stemmer det med, men som sagt kommer det også ann på hvor aktive de er:0) Så jordmødre skal ikke si sånn uten at de vet helt sikkert men de fleste sier gjerne at babyen har jente puls osv ut ifra dette da...

hun der hadde ikke sosiale eller profesjonelle antenner nei!....

Hvis det er trøst så skulle gutten min på 2 vært en jente, utifra hjertelyden på kontrollene...

Det der tror jeg ikke dere skal ta til etterretning, det blir nok fremdeles en overraskelse. Og får hun rett, er det mest sannsynlig tilfeldig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...