Gå til innhold

Er kroppen helt "frisk" til å bli gravid igjen nå?

Anbefalte innlegg

eller tar det litt tid før den er hentet seg helt inn igjen? Jeg tok keisersnitt i begynnelsen av mai, men er helt frisk:) når jeg sa til legen min at vi ikke ville bruke noe prevansjon pga vi vil ha barna tette, sa hun bare at d et var store muligheter å bli det ganske fort..så smilte hun. Men henter kroppen seg inn ganske fort, fek etter de 6 ukene?

Noen erfaringer med to tette?

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg tror at så lenge legen ikke sa noe spesielt når du sa at dere ikke skulle ha prevansjon så er det nok klar bane.

Selv er jeg av den oppfatningen av at man ikke blir gravid så lenge kroppen er klar for det.

Kanskje litt tidlig ennå for keisersnittsåret, men har ingen forutsetning for å utale meg bastant.

Kjenner ei som hadde ks og ble gravid ca 6 mnd etterpå. H

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg tror at så lenge legen ikke sa noe spesielt når du sa at dere ikke skulle ha prevansjon så er det nok klar bane.

Selv er jeg av den oppfatningen av at man ikke blir gravid så lenge kroppen er klar for det.

Kanskje litt tidlig ennå for keisersnittsåret, men har ingen forutsetning for å utale meg bastant.

Kjenner ei som hadde ks og ble gravid ca 6 mnd etterpå. H

Skulle nå tro at det var greit siden legen ikke sa noe. Det er vel slik at kroppen blir det når den er klar for det. Det er jo flere så har fått 2 tette barn, det har jo gått greit:) Hvordan det funker med keisersnitt er jeg litt i tvil om, men sårene skal jo gro relativt fort da, trudde jeg..

Annonse

Hei. Om kroppen er klar for det, så er det ikke sikkert du er helt klar for det. Du må gå etter deg selv, men er ikke du klar, så tror jeg ikke kroppen er det eller. Jeg tok en test på 6 ukers kontrollen, for jeg hadde vært kvalm noen morgener og hadde litt vondt i underlivet, men jeg må si heldigvis ikke. Vi skal nok vente 1 år før vi kjører på nestemann ja, vil ha litt tid med nr 1 første nå. Har 2 store jenter som det er 2,5 år mellom og det synes vi er et fint mellomrom. De er 11 og 13 nå. Tenkte også med det som heter for amming da, for hun på 11 ammet jeg til hun var 1 år. Hvis man skal ha dem så tett, så går det vel ikke å amme 2 barn samtidig som det bare er 10 mnd i mellom. Lykke til videre.

Har hørt at det er veldig lett å bli gravid de første ukene etter fødsel/ keisersnitt. for vi har enda så mange graviditets hormoner i kroppen etter forige svagerskap.

Er ikke kroppen klar for ny graviditet så blir du ikke gravid, evt du mister før 12uker. om du ikke klarer å gi det fosteret krever. Men med vårt kosthold, så skal jo ikke det være noe problem.

Lykke til.. =) håper du blir gravid raskt, og at alt går bra..=)

Jeg sier meg enig med alle over som har sagt at om ikke kroppen din er klar, så blir den ikke gravid. Bare prøv i vei :) Ikke håp å bli det altfor raskt bare. Det kan jo hende det tar en god stund om du fullammer, mener jeg. Ikke noe gøy å bli skuffet hver månede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...