Gå til innhold

Hva pakke med seg til ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Under alle mine 3 innleggelser for ks har jeg fått alt av bind, og de har noen aldeles lekre nettingtruser på sykehuset.

Men ta gjerne med deg noen store gode truser, store vide klær, varmepute (rispute), evt noe du kan trykke mot magen når du skal "ta i" med magen den første tiden..

Brukte gravidtruser og gravidbukser den første tiden jeg, i tillegg til de lekre nettingtrusene fra sykehuset. De er noe helt forferdelig stygge, men de er behagelige..

=)

• 3 uker senere...

Angående truser etter KS, vil jeg på det sterkeste anbefale å ta med mannen sine boxere, av de med bred strikk!!

Jeg har brukt de etter mine to KS, og synes det var veldig behagelig. Jeg la den brede strikken oppå såret/bandasjen, følte da at alt lå godt på plass.

Men pass selvfølgelig på at de ikke strammer for mye!

Jeg er enig i at nettingtrusene på sykehuset er helt supre. Svært ulekre, men hvem er der for å ta seg ut? Hvis du skal ha med egne er "bestemortruser"/gravidtruser med høyt liv å anbefale.

Anbefaler også gravidbukser, men pass på at de ikke har en kant som kommer rett på såret. Det gjorde noen av mine... Ikke godt!

Annonse

Hehe, truser er alt!!! :D

I forhold til pakkelister for "normale" fødsler er det bare keisersnttsåret det må tas hensyn til - store truser og vide buser. Skriv "sykehusbag" i søkefeltet øverst til venstre så får du opp mange treff...

Bleier og klær til babyen holder sykehuset, men jeg så en del som brukte egne klær til babyen under oppholdet. Sykehuset sine babyklær er kanskje ikke så spreke, men så slipper du å ha med klesvask hjem... Hentesett til hjemreisedagen holder strengt tatt til babyen, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...