maria isabell Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 lurer på hvordan fødselen blir med to så tette... noen med erfaring? har en følelse av at det kommer til å gå fort:)
m*78 Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Hei. Jeg har også 19 mnd. mellom nr, 1 og 2. Var ganske like fødsler, men med nr. 2 hadde jeg maserier en stund før fødselen. Følte også smertene litt mere intense andre gangen. Gikk litt raskere, men ikke så mye. Begge startet på torsdag, lørdagsmorgen kl. 10 var nr. 1 ute, og lørdagsnatten kl. 3.30 kom nr. to. Ganske like fødsler i måten de var på, og også i lengde. Venter nr. 3 i august, blir 2 år mellom nr. 2 og nr. 3. Jordmoren tror at jeg kan regne med å få en fødsel som ligner på de to første, men det vet man jo aldrig :-) Spennende dette :-)
maria isabell Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 klarer ikke en fødsel som sist en gang til...hadde rier i nesten et døgn, så tok de vannet og pang,ungen var ute på ca 2 timer...var veldig sliten da de tok vannet,hadde ikke krefter til 2 timer med intense rier uten bedøvelse...håper denne fødselen blir lettere...du hadde 2 lange fødsler også...huff..det er tungt:)
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 uff hva skal jeg si da?? er 13 mnd mellom mine,tutta mi ble 1 år 1 juni:) og venter neste 22 juli,kommer nok snart da.Blir neste 14 mnd faktisk
Hilde :) Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 De to elste mine skiller 20 mnd. Fødselene var ganske like, men nr 2 gikk litt raskere. Med nr 1 gikk vannet først, fra jeg fikk rier til han var født gikk det ca 6 timer. Jeg presset i evigheter, følte jeg ihvertfall, hehe, på slutten ble han tatt med sugekopp pga fosterlyden ble svak og jeg fikk dårlige rier. Da nr 2 kom til verden rakk jeg nesten ikke inn på sykehuset. Kom inn der 05.40, og gutten var ute 05.50 Riene begynte kl 2. Så det var i underkant av 4 timer fra riene kom til han var ute. De tok vannet da jeg kom inn, og da kom han i full fart Håper du får en raskere og bedre fødsel denne ganga
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 hei, har ca 19mnd mellom mine to første og synes fødsel nr2 var mye tøffere, hadde masrier i 2 døgn før det satte igang. Men jeg var ikke flink nok til å slappe av, skulle bare liggi å hvilt mens jeg hadde masrier, men det gjorde jeg absolutt ikke så var helt utslitt når fødselen satt ordentlig igang. Fødselen gikk egentlig raskere om jeg teller fra riene ble skikkelig vonde da:)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 14 mnd mellom snuppa å lillebror eller lillesøster med oss ... fødsel nr 1 gikk veldig veldig grett...hååååper at neste blir likedan!!!
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hei:) Jeg hadde 22 mnd mellom 1 og 2 mann, med min første tok fødselen nesten et døgn, mens nr 2 kom på 3 timer fra første ri. Fort og intenst... Begge fødslene ble satt i gang. har født tilsammen 5 barn og venter ,mitt 6 nå. Sist jeg fødte , ba jeg om epidural og fikk en veldig fin fødselsopplevelse. Har forstått at du gruer deg til fødselen, det går an å be om epidural hvis fødselen drar ut, selv om det nok går greiere denne gangen.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Her kommer nr 3 17 mnd etter nr 2. Forrige fødsel varte i kun 5 timer fra første ri, Fra det var 4 cm til han var ute tok det 1 time,noe jeg ikke håper skjer igjen,er redd jeg ikke rekker inn i tide. Har 45 min å kjøre, dvs mannen min bruker sikkert bare 30-35 min viss det er krise..
maria isabell Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. juli 2008 fødsel nr 2 kan gå fort når de er så tette,tenkte meg det...bra vi bor 15 min fra sykehuset,så lenge det ikke er trafikk kaos:) rivner en ikke mye når det går så fort da?
Gutt03Jente07Gutt14 Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Nå fikk jeg ikke så tette da, men min andre fødsel ble styrtfødsel. Jenta mi kom på under 2 timer.Rakk ikke sykehuset en gang, så hun kom i ambulansen. Det var en traumatisk opplevelse. Jeg brukte 9 timer på min første, så andre kan helt klart gå mye fortere. Nå er det 4.5 år mellom mine, men når det 19 mnd mellom fødselene, så husk at det kan gå veldig fort. Jeg trodde ikke det kom til å gå så fort, siden det var nesten 5 år i mellom nr 1 og 2. Jeg anbefaler at dere drar på sykehuset med en gang dere merker at føselen er i gang. Jeg ventet for lenge. Hadde ikke så mye smerter til å begynne med, så jeg trodde jeg hadde god tid.Vi måtte også vente på barnevakt.Plutselig så kom det bare kastene over meg. Da fikk vi det veldig travelt.Fortet oss i bilen, men fikk bare kjørt i 20 minutter, så klarte jeg ikke mer.Hadde så smerter. Klarte ikke å si noe til mannen min en gang. Mannen min så at dette ikke kom til å gå, så han hadde fått ringt til sykehuset. Dem hadde fått sendt jordmor og ambulanse. Det er en hel time til sykehuset, så vi måtte vente på en bensinstasjon. Det var lange minutter å vente. Det kom endelig en ambulanse, men jordmoren var ikke med i den, så vi måtte vente på henne før vi fikk dratt videre.Hun kom i en annen ambulanse igjen. Hun rakk å være i ambulansen i noen minutter før jenta mi kom. Jeg er glad for at mannen min ringte etter ambulansen, ellers så hadde det blitt fødsel i bilen. Det var en rask og vond fødsel. Jeg revnet ikke noe. Selv om det gikk så fort. Nå drømmer jeg bare om flere barn, men vet ikke helt om jeg tørr. Har alltid drømt om mange barn, men jeg får se. Dette ble litt langt og det var ikke for å skremme dere. Bare minne dere på at det kan gå veldig fort. Håper jeg snart kan få en ny spire. Lykke til med fødsel og nurkene deres.
maria isabell Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. juli 2008 huff..er redd for at det kan gå fort ja:( sist tok det lang tid,helt til de tok vannet..4 til 10 cm på 1.5-2 timer....husker ikke akkurat,alt gikk så fort og fikk liksom ikke puste pluss det var uten smertelindring og ungen var stor...grøss:( frå eg kjent noe til ungen var ute tok de 24 timer... frå 4 cm til ungen var ute tok det ca 2 timer noen rekner fødselen fra 4 cm..da hadde eg vel styrt fødsel? men rekner en fra første tein hadde eg en laaang fødsel... hadde eg styrt fødsel sist,kan det jo bli det nå også....??? noen som forstår seg på dette? takk for svar alle sammen
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har en sønn på 6 mnd og fant akkurat ut at jeg er gravid igjen... Det blir da ca. 15 mnd mellom de. Er også veldig spent på hvordan denne fødselen blir. Den første varte i to døgn og til slutt måtte de ta han med sugekopp. Det var tøft, men på en eller annen mystisk måte klarte jeg å puste meg gjennom det hele. Håper allikevel at neste fødsel går myyyye raskere
maria isabell Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2008 huff ja...fødsel er fælt...de første mnd er tøffe også...klarte ikke gå..men tenk hvor heldige vi er da:) to tette:) de kommer til å storkose seg sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå