Gå til innhold

Blir så sint på huspasser i ferien....beklager littt langt innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg synes faktisk at eg er en veldig tolmodig person som klarer å holde min frustrasjon inne, men nå er det snart nok for min del også.

saken er at om ca en uke skal vi til syden i to uker og trengte noen til å passe vår katt som skal være igjen hjemme siden den ikke liker å være hos andre.

Så vi skulle finne noen til å kunne fylle på mat og slippe henne ut og inn, men desverre så skulle også våre naboer være vekke i den perioden så vi måtte finne noen andre.

Da kom samboeren min plutselig en dag og sa at hans søster (som kommer hjem til sommerferien fra studier i England) skulle bo her de to ukene vi er vekke samtidig som hun skulle passe på katten vår. Hvis han hadde sagt dette før at noen kune bo her samtidig så kunne eg spurt hvilken som helst av mine venninner som eg faktisk stoler på om å bo her i to uker.

(Eg får ta med at eg er skikkelig freak når det gjelder sånn. Eg har støv på hjernen og vasker og skrubber hele tiden. Takler ikke støv, rot eller at oe er skittent)

Og samtidig så vet eg hat hans søster er det motsatte av meg. Min samboer ba meg om å vaske leiligheten til hun skulle komme å bo her (han mente at eg burde gjøre såpass siden hun gjør oss en tjeneste).

Sånn eg ser det så gjør hun ikke det siden hun skal ha bilen de to ukene og min samboer sikkert fyller bensin og fyller opp kjøleskapet før hun kommer. (For å si det sånn er det heller ingen som får lov å låne bilen. Eg hater hvis et støvkorn kommer inn i den).

Eg kunne like greit fått en venninne til å komme en gang om dagen for å passe på dyret, men samboeren stoler ikke nok på mine venninner (som han selv sa) til at de skal kunne få nøkkel hit.

Eg blir så irritert når han bare overstyrer meg helt og bare bestemmer at sånn skal det være og ber meg om å gjøre alt klart til hun kommer. Han gjør absolutt ingenting her i huset, det er eg som tar meg av alt innenfor husets fire vegger. hvis eg vil ha noe gjort så må eg gjøre det selv. Skal ikke eg ha noe å si bare fordi det står i papirene at leiligheten er hans?! Hadde ikke eg vær her så hadde denne leiligheten allerede rotnet ned i søppel.

Eg måtte bare få ut litt frustrasjon her....Holder på å klikke for meg.....

Fortsetter under...

Skrevet

kanskje du skal sjekke hvordan det går først? hvorfor stoler du ikke på søsteren hans? det er vel egentlig du som ender opp med å virke litt halvgal her som allerede er sint på henne. og ikke et støvkorn i bilen? maaan. høres slitsomt ut.

Skrevet

Om du ikke takler støvkorn regner jeg med at det ikke er nødvendig å vaske for at hun kommer. Ser vel ingen forskjell alikevel?? Så den vaskinga kan du vel ta etter at søsteren er kastet ut igjen?

Skrevet

Beklager, men ingen sympati fra meg..

Jeg syns du høres litt nevrotisk ut, egentlig =)

Er du så ille at folk ikke tør å røre seg hjemme hos deg i frykt for å sette et merke etter glasset på bordet o.l? Vi har akkurat vært på 1 ukes ferie, og jeg spurte selv lillesøstra til samboeren min om hun ville bo her så lenge. Hun er 17 1/2 år, og syns jo det er stas å få bo litt alene. Eneste reglene vi satte var at hun ikke fikk ha fest her. Da vi kom hjem hadde hun ryddet og ordnet her (eneste jeg kunne se at noen andre hadde vært her, var at teppene i sofaen var brettet annerledes enn jeg bretter dem), så vi var strålende fornøyde. Er vel ikke verre enn at dere ber henne forlate leiligheten slik hun fikk den?

Og jeg forstår også at mannen din vil ha søstra si der og ikke venninnene dine. Dette er hans hjem også! Siden du er på bim betyr det at du enten er gravid eller er prøver. Hvordan skal det gå med deg når du får barn som begynner å rote rundt og setter fingermerker på vinduene o.l? Tror dette er en gylden mulighet for deg å prøve å gi slipp på "støv-på-hjernen"-syndromet.. =)

Skrevet

Skal svare litt seriøst på innlegget ditt, siden jeg føler at du trenger det.

Det er ikke greit at samboern overstyrer deg i ditt eget hjem. Det må gå ann å bli enige om en person dere begge kan stole på. Hvis jeg hadde et dyr ville jeg enten ha likt at det var noen der hele døgnet (fordi dyret kan bli sykt) eller så ville jeg satt dyret mitt i kennel. (Vet ikke hva det heter for katter, men jeg vet det finnes for katter også).

Når det gjelder dette med støv og vasking. Dette skriver jeg ikke for å være frekk, men du trenger hjelp. Selv om noen møkker til rundt deg, kan det vaskes vekk. Stort sett allt kan renses. Du må ikke la støv og møkk få styre livet ditt og hvem du omgås. Dette er et sykedomsbilde som minner litt om anoreksi. Nemlig en som må ha kontroll over noe, slik at man føler at man mestrer en ellers rotete hverdag.

Skrevet

1 Han fant da en løsning... Du kunne ha gjort det du også, men ghjorde det jo ikke.

2 Har du så stæv på hjerne at du ikke kan la andre komme inn i bilen eller leiligheten deres bør du oppsøke profersjonell hjelp.

En ting å være renslig og like å ha det fint, en annen ting er det å være syklig opptatt av det.

Annonse

Skrevet

Det jeg reagerte på var at han ba deg om å vaske til søsteren hans skulle komme. Det kan vel like gjerne han gjøre eller gjøre det sammen. At det er søsteren hans som skal bo der må vel være greit. Hvis det ikke funker så vet dere jo det til en annen gang. Det må jo være greit å snakke med henne om at dere gjerne vil ha igjen leiligheten slik dere forlater den.

Det med støv på hjernen vet jeg dessverre ikke så mye om (heldigvis..:)Jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg, men er nok ingen støvfreak.

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor han må be deg vaske til hun kommer? Viss du likevel har støv på hjernen. Jeg har en mor med støv på hjernen å hun trenger ikke vaske noe ekstra pga at det kommer folk på overnatting. Det er det oppredd, nyvasket og i brettekant hele tiden!!!!

Skrevet

Hvem overstyrer hvem?

Du vil ikke godta søsteren hans, mens han vil ikke godta dine venninner.

Her synes jeg dere er like gode.

Utover det har jeg ikke mer å si, ser at andre lenger oppe har sagt mye bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...