Gå til innhold

Hjelp...noen råd mot leggkramper ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk et tips her inne som har funket for meg.

Mens man ligger (om natta) prøver man å bøye bena slik at tærne perker opp mot kneet.

Jeg kjenner da at det strekker i leggen og det har funket for meg :-)

Hvis man plages mye sies det at magnesium hjelper

Tro det eller ei; Legg en stål-kniv (vanlig kjøkkenkniv) under madrassen på senga di. Vips så er det slutt på leggkrampene. Dette har fungert i fire svangerskap for meg. Hvis du skulle merke at de kommer tilbake kan du bare vaske kniven og legge den tilbake under madrassen. Helt utrolig!! Lykke til.

Har egentli ikke noe råd mot å ikke få leggkrampe i det hele tatt, men jeg sliter selv med det om natta så det mest effektive for å bli kvitt smertene med EN gang er å svinge foten ned på gulvet og trå helt flatt mot gulvet eller mot skap/vegg. . da slipper smertene med en gang og jeg sovner igjen:)

Annonse

Oy så spennende med den stålkniven under madrassen, den skal jeg også prøve nå. Jeg pleier å stå å strekke godt ut i trappetrinnene før jeg legger meg, og ligger med benene litt hevet på natta. Gjelper en del det:) ellers har jeg fått rådet med magnesium tabletter.

Håper du finner noe som hjelper, det er ikke noe særlig godt.

Prøv å stå på tå noen minutter til dagen, bruk gode sko og ta kalsium-tilskudd hvis du ikke drikker nok melk osv...;) Etter at jeg ble flinkere med å spise mer melkeprodukter (liker ikke ren melk) som feks. yoghurt og ost, så har krampene bedra seg veldig...;) Funka for meg!

Jeg gikk på Yoga for gravide første gang jeg var gravid, og da lærte jeg noe lurt, nemlig å hver kveld legge seg på gulvet med beina opp etter veggen og rompa helt intill veggen slik at det blir 90 graders vinkel mellom kroppen og bena. Ligg der i noen minutter og tro meg på at det hjelper mot leggkramper og alt som er... Jeg merker en stor forskjell natta, morgenen og dagen etter på om jeg har gjort dette kvelden før eller ikke.

Ullsokker i ekte ull! Jeg har slitt mye med leggkramper selv, det er jo fryktelig ubehagelig! Prøv og du er kvitt probloemet.. æresord!

Hjalp meg ihvertfall.. Hehe :)

Lykke til!

• 5 år senere...

Annonse

Hei. Vet av erfaring hvor smertefullt leggkramper kan være. Det er flere gode råd mot leggkramper på denne siden: http://www.myiglo.com/gravid/helse/symptomer-og-lindringer/leggkramper/

Lykke til! :) 

Anonymous poster hash: d65e5...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...