Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Har en baby på 4,5 mnd. Litt lite melk, så hun får alltid pupp først, og så om hun ikke er mett, litt mme etterpå. Ammet henne og hun var litt småirritert fordi det ikke kom så fort som hun ville. Svigermor stod over meg og sa med babystemme, nei jeg vil ha ordentlig næring jeg mamma, ikke en tom pupp.
camosilla Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Så utenktsom av henne å si det. Ikke bry deg om det! Mamma som vet best vet du:)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Så mange kjipe svigermødre det finnes der ute:-( Overhør sånne teite kommentarer!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 HI her. Lille baby våknet 2-4-6 i natt for å spise. Kl 6 ga jeg henne litt ekstra. Da virket hun ikke fornøyd med det jeg hadde. Da svigermor hørte det mente hun at jeg ikke har nok næring i melken min. Hun hadde nemlig hørt om en som ikke hadde det. Går det ann, å ikke ha nok næring i melka?? Baby er lang og slank, fulgt sin egen kurve perfekt siden fødsel. 200 gram i uka, tipper hun veier nesten 6 kg nå? Nå begynner jeg å miste selvtilliten her. Jeg drar på helsestasjonen tirsdag og veier. Hun er en blid og fornøyd baby.
Expat Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Hør med hs du! Og OM hs synes det, kanskje er det tid for fast føde, litt? Det er de som ikke blir fornøyde med bare mm etter 4mnd. Og da er det ikke mme, men fast føde som skal gis som tillegg. Det går ikke an å har for lite næring i melka, men det går an at det er for lite og at du er for stressa til at fløtemelka kommer ut ordentlig. For det KAN stress gjøre! Om svigers står å henger over deg så lager hun problemet. Be om fred og ro når du ammer! Er du lei deg så gråt litt, det funker faktisk også!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Takk for svar Expat. Allerede begynt såvidt m fast føde etter en prat med en lege. Jeg er stressa når hun er her ja. Så jeg er sikker på at det er derfor jeg har enda litt mindre melk nå. Men hun får jo erstatning og alt. Blid og fornøyd. Hun legger seg oppi alt nå. Jeg legger meg litt sammen med henne om kvelden så hun sovner. Svigermor mener vi skal legge henne alene og la henne skrike til hun sovner for å trene lungene. Jeg sier at det trodde man før i tiden, men har gått bort fra dette. Det synes hun er noe tøv. Det viktigste for meg er at mine barn føler seg trygge. Har en 4 åring også. Gjort akkurat det samme med henne. Hun legger seg uten problemer og er en tillitsfull glad jente.
Dunder Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Du må lære deg et fint triks: Hver gang svigermor snakker så lukker du ørene og tenker på en fin sang som du kan synge inni deg. Så blir du i godt humør og smiler til svigermor uten at du har fått med deg en skit av det hun sa.
Expat Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 God ide! Ellers, la svigers låne "Mamma for første gang", den er oppdatert på det som er skjedd siste 40 år. Det er en grunn til at spedbarnshelsen er blitt så dramatisk mye bedre!
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Kast ut svigers når du ammer!! Slike kommentarer kan faktisk bidra til mindre melk pga stress . Det står iallefalldet i en brosjyre jeg fikk hos hs som skulle gis til svigers om amming. Og der stod det om dette og hvor viktig det er å ikke få slike kommentarer. Stå på og am i vei og plutselig har du mer enn nok melk! - og ellers kan du jo ta en titt på tråden om å øke melkeprod! Selv virket det for meg å amme så ofte han ville drikke, om det så var hver time, hver andre time 24-7 (bare sett til side ALT annet), drakk MYE vann og væske og så drakk jeg ammete 1-3 kopper hver dag, + hadde 3 ganger hos akupunktur! Pass også på å ikke bli stiv i nakken (få mannen din til å massere deg), strekk på deg slik at du har god blodsirkulasjon ned til brystet - dette påvirker visst produksjonen også! Lykke til! Link til å kjøpe ammete på nett: http://www.alexi.no/product_info.php?products_id=4658 - ellers så selger de på smart club og på apoteket også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå