Gå til innhold

vektoppgang, mye har dere gått opp 22 uker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også 22 uker i morra, har gått opp 1 kg. Veldig greit det da, men jeg regner med det kommer flere kilo tidsnok:) Vet ikke om den vekta i svangerskapet er noe man kan styre så særlig, den kommer vel uansett..? Men jeg setter meg ikke i sofaen med sjokoladen og blir der de siste 19 ukene.. :) ..jobber stadig med motivasjonen til mosjonen;)

Annonse

Lillemy83, jeg er på samme nivå som deg :)

Jeg er 19 uker, og har gått opp 6-7 kilo til nå.

Jeg var ikke plaget med oppkast i begynnelsen, så ingenting gikk av de første ukene som det gjør med de som spyr og spyr...Jeg ble derimot utrolig sulten, og måtte spise for å holde kvalmen unna, så naturlig nok kom det en del kilo av det ;)

Ikke tenk så mye på de kiloene. Jeg gikk opp 23 kilo med førstemann, og gikk/ammet av meg alle de overflødige kiloene etterpå, så jeg tar vektoppgangen med knusende ro :)

Nå vet ikke jeg så mye om svangerskapet til de over her, men det kan jo hende de har gått opp så lite pga kvalme og spying tidligere i svangerskapet?

ca 2 kg her, har ikke vært dårlig ell no sånt, men kiloene er noe en ikke kan styre så mye av i svangerskapet så får ta det som det kommer:) var helt likt med førstemann også, slapp da heldigvis unna vann i kroppen!

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg er i uke 21 i morgen å har gått opp 5,5 kg. Så var jeg nesten litt undervektig før jeg ble gravid, å når jeg ble gravid måtte jeg spise hele tiden for ikke å bli kvalm, så jeg gikk veldig fort opp 3 kg, å fikk mer normalvekt da. Så man kan vel på en måte si at jeg har gått opp 2,5kg da, etter at magen begynte å vokse.

Jeg er 21+3, gikk ned 7 kg mellom uke 5 og uke 14 pga kvalme og oppkast, og har nå gått opp 4 av de 7 kiloene. Jeg veide vel i utgangspunktet 10 kg mer enn jeg burde, så jeg bør ikke gå opp så mye. Samtidig så orker jeg ikke så stresse så mye med det, jeg forsøker spise sunt og fornuftig, og bevege meg så mye jeg kan, men gidder ikke droppe isen på varme dager eller snopet på lørdagen av den grunn.

Er 21+3 og ha gått opp ca 6 kg. Har ikke spydd noe særlig i begynnelsen av svangerskapet, men er fortsatt kvalm og dårlig. Må spise for å holde det i sjakk. Var sykmeldt 100% i begynnelsen og lå mye uten å bevege meg..

Har fått litt mage, men det har ellers fordelt seg jevnt. Har alltid vert naturlig slank, så ble litt stressa i begynnelsen..å jordmor ba meg passe litt på kaloriene, men man skal da unne seg litt også eller?

Ja klart man skal nyte litt godt innimellom:-) Jeg synes selv jeg har fått masse mage, men folk som ikke kjenner meg kan ikke skjønne at jeg er halvveis å ikke større, men så vet ikke de hvordan jeg så ut før. Har ikke lakt på meg noe ellers på kroppen som jeg kan se, bortsett fra puppene så klart, så har jeg lagt meg ut i hofta, får på meg da gammle dongeribuksene helt til jeg skal lukke knappen, det går ikke:-( men skal man få en bebis ut der må man vel legge seg litt ut så det blir plass!!

Utrolig hvor lite mange av dere har gått opp. Skjønner ikke hvordan det går ann!... Jeg har gått opp 9 kg og er 24 uker på vei. Prøver å spise sundt, og går jevnlig tur. Men unner meg noen godsaker innimellom :-). Tenker at alt skal av etter fødselen, så håper jeg klarer det..... Nå er jeg iallfall lykkelig gravid, og gleder meg over det :-)

Det er jo forskjellig når i svangerskapet man går mest opp, men leste at det ofte var mellom uke 17 og uke 24 man økte mest, å så klart noe kanskje før og noe etter, så 9kg når du er i uke 24 er nok absolutt ikke unormalt.. Hehe, siljepia du har sikkert størst mage av alle, så kanskje ikke rart du har gått opp mer, eller har mye vann i kroppen, ønsker min mage å var så tydlig, jeg synes jo det vises kjempegått at jeg er gravid og at jeg har vokst masse, mens alle jeg møter som ikke har sett meg før tror bare jeg er sånn:-(

Jeg er 24+0 og har gått opp 9 kg til sammen hittil. Jeg kan overhodet ikke se disse kiloene annet enn i puppene og på magen selvsagt :)

Gikk ned i begynnelsen så jeg syns bare det er godt å høre at jeg legger på meg nå. Legger på meg med god samvittighet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...