ღ cindarella-twinsღ Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Vi har vært på helsestasjon å barnet legger på seg for mye.. han har mageproblemer og det har vært vanskelig å skille sult og smerteskrik.. han er bare 5uker.. Nå prøver vi å la det gå 3timer mellom hvert måltid.. hvordan gjør dere det, dere som gir flaske? Vi gir han 120ml hver tredje time... mistenker at han har kolikk og muligens KISS, han ligger i en c, som en banan. ble tatt med sugekopp men kom ikke ut så ble hastekeisersnitt og ble deretter presset opp fødselskanalen så tror kanskje nakken er skjev.. så skal til manuell terapaut om 1og ei halv uke.. synes det er litt lenge til, men får bare holde ut:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Vet du hva? Det er HELT likt sånn som vi har det! Veslemann er 4 uker. Sliter masse med magen. Lege og helsesøster sier kolikk, jeg mener det er KISS. Skal til manuellterapaut om 3 uker (de hadde ferie). Ville innover til barneklinikken i oslo jeg, der er de visst spesialister. Vi gir 100 ml. ca. hver 3 time, men tror vi må øke nå. Han er veldig urolig. Heldigvis mest urolig på dagtid. Natten er grei. Hvor ofte får gutten din avføring? Her er det ettersom. Han har noen dager hvor det ikke kommer noe. Så kan det komme noen harde klumper, og noen dager er det helt fint. Fikk lov av legen å gi klyster. Jeg er super spent på hva manuellterapauten sier til deg!! Send meg gjerne en melding på min profil side. Hva slags mme bruker du? Vi bruker HIPP. Har prøvd de andre også, men ingen som er gode for magen. Har litt duphalac oppi, siden han fikk enda mer vondt av malt.
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2008 Hei.. Den private siden min fungerer ikke.. kommer bare opp sånn fatal error greier.. så får bare skrive her.. Høres ut som om vi har det rimelig likt asså! Et stooort tips til deg er å gi han fenikkel te, det har vi gjort å merker stooor forskjell fra nå og forrige uke.. men kan jo også være at vi nettopp også skifta mattype... men anbefaler deg å prøve fenikkel te iallefall.. han får 5ml før hvert måltid.. akkurat som han begynner å like det nå også.. hehe:) begynte å gi han fenikkel te på torsdagskveld og merket forsjell 2 dager etterpå, så det kan ta noen dager før det skikkeli funker..ellers så brukte vi nan først å da spydde han 1gang per døgn.. så vi bytta over til colette.. han har ikke spydd siden mandag, så nesten 1 uke! Har malt i melka å han har avføring 1 gang i døgnet, av å til opp til 2..Hans avføring er ikke hard.. vår sover også hele natta, men gråter og er urolig om dagen og kvelden.. Ellers så liker han å ligge på høyre side og ligger som en c eller banan aktig form.. tenkte ikke over det før helsesøstra prata om KISS, og har jo nå lest en del om kiss på nettet.. tror kanskje det kan være en grunn til at ammingen heller ikke kom igang pga han har favoritt side og muligens synes det er vondt i nakken å ligge på en spesiell måte..Jeg skal si fra om hvordan det går til manuell terapauten ja:) vår ble tatt med sugekopp 3ganger, men kom ikke ut og ble presset opp fødselkanalen når det ble hastekeisersnitt så skjønner godt at nakken kan ha fått en hard trykk..! huff asså... skulle ikke vært lov med sugekopp.. huff huff..
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 hvor kjøper du fenikkel te? Og hvordan gir du den? Kan den oppbevares i kjøleskapet eller må den lages ny for hver gang?? Takk for tips!!! Gleder meg veldig til å komme til manuellterapaut! Og til å høre hvordan det gikk med dere.
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Heia:) Du kjøper fenikkel te på helsekost eller på apoteket:) Så tar du 1 tskje med frøene og tar 2,5dl me vann og koker i fem minutter.. så siler du frøene bort.. gir han 2tskjer før hvert måltid... akkurat nå har vi bytta bort teen med miniform.. han skreik å skreik å skreik i hele går så må prøve noe nytt.. Men jeg har ei sånn bæresele fra babybjørn som jeg går med han i så slipper jeg å bli så slitn i armene... for det bæres en del.. gud asså.. blir litt små gal ja.. hehe.. men det går vel bare bedre jo større de blir så vi får holde ut:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Jeg vet. Har dere gråt hver dag? Eller bare dager med mye? Vi er heldige og har rolige dager innimellom. I går gråt han fra morgen til kveld, det samme gjorde han på fredag. Så når han først har de vonde dagene er det HELE dagen. Ikke bare noen timer. Men enda godt da å vite at det blir ett par gode dager etterpå Er miniform reseptbelagt? Prøver ALT vi og.
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 Jo det kan variere litt fra dag til dag her også.. men er som oftest på kveldene det er skriking i flere timer... men kan være på dagene også.. er såååå glad dersom jeg ser at han bæsjer liksom!! hehe.. Huff ikke noe særlig når de har vondt i magen å man ikke kan hjelpe de... Miniform er ikke reseptbelagt nei:) Nå er jeg så heldig å har besøk en hel uke så da får jeg litt avlasting.. men blir jo alene fra neste uke, men det er nok viktig å komme seg ut å dra på kafe for det om det kan bli litt skriking.. ellers blir det veldig intenst syns jeg.. nå på lørdag er han 6uker.. har litt nedtelling til han blir 3mnd og da er tarmene mer utviklet.. hehe.. huff asså.. er jo slitsomt når de skriker å skriker også... Men kjempe godt når de smiler og er sååå fornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå