Gå til innhold

Fikk ikke reductil pga farlige bivirkninger!! (samme som slanke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Var hos lege i går for å få reductil..

Legen min sa at dette var helt uaktuelt, da det var mye forskning som viste at dette medikamentet var livsfarlig.. Var påvist en del hjertestans o.l. I følge min lege var dette medikamentet trukket tilbake fra markedet i mange land pga bivirkninger som kan resultere i dødsfall..

Noen som har fått samme beskjed av legen sin??

Synes dette var så rart siden det er så mange som får utskrevet den nå..

Fikk istedet Acomplia da, så håper de kan gjøre noe av samme nytten.

Her er det en del psykiske bivirkninger, men legen min mente det var bedre da disse er lettere å oppdage....

Hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg ikke hørt noe om. Har hørt at de mest vanlig bivirkningene er innsovningsvansker, høyere blodtrykk og noen kan bli deprimerte. Men, man skal jo kontrolleres jevnt hos legen når man tar dette medikamentet. Evt. bivirkningen som kan gi størst sjanse for død, kan kanskje være hvis man på forhånd er deprimert og på bakgrunn av dette kan ha en økt sjanse for evt.selvmord. Er det noe du lurer på kan du jo gå inn på www.felleskatalogen.no, der står alle de godkjente medikamentene som blir brukt i Norge og alle bivirkninger. Dette er vel kopi av det skrivet som ligger med medikamentene i esken fra apoteket.

Skrevet

Joda, jeg kjenner til felleskatalogen.no. Det er ikke kopi av bruksanvisningen, det er en mye mer utfyllende beskrivelse av medikamentets virkemåter o.l., bruksanvisningen som er vedlagt er noe "forenklet" slik at "alle" skal forstå dem.

Men det jeg lurte på var egentlig om noen har fått samme beskjed av sin lege, da jeg ser at flere har fått utskrevet dem i det siste...

Legen min var så bastant på at disse var nærmest livsfarlige,mmen glemte å spørre om hvor denne forskningen var utført, og finner ikke noe på nettet...

Han var jo også veldig opptatt av at dette var min egen skyld og ga meg en god lekse i ernæring (i forhold til ting som alle vet), og jeg syns det var så rart at han "tilfeldigvis" hadde en pakke acomplia liggende som gratisprøve, og lurer litt på om han er en av dem som er litt "kjøpt og betalt"...

Derfor lurte jeg på om andre hadde hørt om dette, og fått samme beskjed eller visste om noe forskning rundt dette...

Skrevet

Nicket ditt sier at du vil bli mamma,er du klar over at hvis du skal gå på slike medikamenter så bør du ikke bli gravid og at de anbefaler at en går på en eller annen form for prevensjon slik at en ikke skal bli gravid?

Tenkte jeg bare ville opplyse om det i tilfelle du ikke viste det,men vist du vet det og har sagt til legen at du prøver på å bli mamma,så vet vel han hva han gjør.

Lykke til

Skrevet

Takk for omtanken:))

Joda, har fått beskjed om at jeg må gå på prevensjon når jeg tar tbl. Legen sa det var farligere å bli gravid på acomplia enn å bli gravid som overvektig.

Så har blitt enig med han om at jeg skal gå på minpiller en liten periode slik at jeg får prøvd ut pillene.. Om de ikke funker sånn som jeg tror de vil funke, slutter jeg på begge pillene samtidig;)

Men, takk for tipset!!

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen, at jeg ikke kunne få Reductil p.g.a. fare for å forværre panikkangsten min. Han sa det var Amfetamin-lignende stoff i Reductil, som ikke akkurat virker positivt på en person som sliter med panikkanfall. Tror jeg hadde holdt meg unna uansett. Det virker litt skummelt spør du meg.

Skrevet

Hmmm... Det har jeg ikke hørt før... Ganske mye skumle greier, ja..,

Får prøve dette her en periode, også får vi se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...