Gå til innhold

Fikk ikke reductil pga farlige bivirkninger!!


Bolla og lille rosin

Anbefalte innlegg

Hei:)

Var hos lege i går for å få reductil..

Legen min sa at dette var helt uaktuelt, da det var mye forskning som viste at dette medikamentet var livsfarlig.. Var påvist en del hjertestans o.l. I følge min lege var dette medikamentet trukket tilbake fra markedet i mange land pga bivirkninger som kan resultere i dødsfall..

 

Noen som har fått samme beskjed av legen sin??

Synes dette var så rart siden det er så mange som får utskrevet den nå..

Fikk istedet Acomplia da, så håper de kan gjøre noe av samme nytten.

Her er det en del psykiske bivirkninger, men legen min mente det var bedre da disse er lettere å oppdage....

 

Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min ville ikke skrive ut Acomplia til meg pga. bivrikningene der. han sier de er mye verre enn Reductil sine. Flere har fått alvorlig depresjon av Acomplia og begått selvmord...

 

Så vet ikke helt hva man skal tro på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns pokker meg dette er vanskelig jeg... Skal jeg ha reductil må jeg i alle fall bytte fastlege, for å si det sånn...

Stiller like mye spm.tegn ved min lege som alle andres altså...

Skulle bare likt å sett klar forskning på dette.. Har sett litt forskning, men ikke så mye jeg har funnet på nettet, gitt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke noe problem med å få de.

ser også at det er manger her inne som bruker reductil,så hvis de hadde vært så farlig hadde det vel ikke vært så mange som hadde fått de.

merker ingen farlige bivirkninger,annet enn de vanlige svettetuktene og ikke minst så er søthungeren borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fastlegen min var veldig skeptisk til å skrive ut Reductil pga. kjente og alvorlige bivirkninger, og jeg ble også litt usikker på om det var verdt å ta sjansen.

Men så bestemte jeg meg for å prøve, og skulle ha hyppige sjekk hos legen min. Jeg fikk fort høy og ustabil puls av Reductil og da var det bare å kutte de ut på dagen.

Jeg følte jo de to ukene jeg gikk på de at jeg hadde mer overskudd og energi og skulle gjerne ha brukt Reductil.

Men i forhold til legen min, vil nok han ikke skrive ut dette igjen. Han er en mann som jeg har tiltro til, og når han er tilbakeholden så er det verdt å ta med seg.

Jeg får gjøre så godt jeg kan uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...