Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Smile: Holde hode: Gripe etter ting: Feste blikket: Holde ting lenge i handa bevisst: Håper på mange svar('',)
lille me og mine Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Ikke for å være frekk eller noe, ikke ta d på feil måte, men hvorfor så opptatt av dette? Bare nysgjerrig, det er så mange her inne som lurer på når andres babyer gjorde det ene eller andre, er det for å sammenligne med sin egen?
Labambie Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Blir bare sånn cirkatall da! Hehe! Noe har jeg skrevet opp og noe ikke.. Skal vi se: Smile: første smilet kom da hun var 4 uker Holde hodet: helt alene uten noe støtte når vi bærer henne omtrent 3 mnd (her vil nok mange prøve å fortelle deg at de holdt hodet fra de var nyfødt) Gripe etter ting: rundt 3 mnd Feste blikket: ca 5/6 uker Holde ting lenge i handa bevisst: rundt 4 mnd..
Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2008 Hmm:) Ikke for å ta det feil opp men lille williamen min er ikke mer en 2 og en halv uke, så spurte vel egentlig ikke for å sammenligne, men spurte for jeg lurte på sånn ca når en baby begynte med forskjellige ting som å smile o.l Gleder meg jeg som alle andre til gutten min skal smile til meg første gang:)
mai mammaen til to Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 han er nå 7 uker. han kan smile, (gjort i to uker eller noe. kom noen små smil da han var en 2 uker men så stoppet det.. ) når vi legger han på magen løfter han hodet rett opp. utrolig artig... de har han gjort i en uke nå. liker godt å ligge å se på seg selv i speilet.. han festet blikket når han var en 2-3 uker... da fulgte han oss med blikket om vi beveget oss ev noen leker foran han.... han har ikke begynt å holde og gripe ordentlig etter noe enda..så det vet jeg ikke.. men han liker å ligge under babygymmen. da slår han på lekene...
Axus' girlfriend Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 smile: ca 2uker holde hodet: var sterk fra fødselen av, men vi hadde hånda bak hodet til hun va 1mnd. Gripe etter ting: nå nettopp, 3mnd:) feste blikket: husker ikke helt, men det føles som hun har gjort det hele tiden, hehe:) holder ikke ting lenge i hånda bevisst enda!
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Smile var ganske nøyaktig 4 uker Holde hodet, ca 2 uker Gripe etter ting, 8-9 uker Feste blikket husker jeg ikke Siste har hun ikke kommet til enda (10 uker)
skimre Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 http://www.lekegrinda.com/det01.shtml fin liten oversikt;o)
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 smile: 3 uker og 2 dager holde hodet: begynte med det på stellebordet da vi kom hjem fra sykehuset, og klarte det veldig bra da. Nå når han ligger på magen røyser han kroppen sin med hendene (4 mnd den 9. juli) Feste blikket: husker ikke, han så på oss fra han ble født, men var ikke mange sekundene. Holde ting lenge i hånda bevisst: begynte da han var 3 mnd
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Misforsto den siste.... han holder ikke ting i hånda så veldig lenge. Men han tar etter ting og holder de... slipper de etter en stund.
2 prinser og en prinsesse Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 han min smilte etter 1 uke.. holdt hode 3 uker greip etter ting etter 6 uker huske ikkje korti han festa blikket men va tiligt d au.. han va tilige i mye.. blei veldi fort stor..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Smile:5 uker Holde hode: rett over 3 måneder Gripe etter ting: ca 4 måneder Feste blikket: 4-6 uker Holde ting lenge i handa bevisst: gjør ikke det enda, 4,5 måneder
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 ser nå at med holde hodet mente dere når en ligger på magen- det gjorde han allerede når han var en ukes tid. sterk kar. jeg mente at han holdt hodet selv uten støtte når vi holder han eller sitter, da var han ca 3 måneder.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 Smile: Ca to uker Holde hode: ca tre uker, men løftet hodet allerede første dag på sykehuset. Men holde hodet er jo ikke samme som å løfte Feste blikket: ca en uke Holde ting har hun ikke begynt med ennå. Min lille er veeeeeldig nysgjerrig og har alltid skulle følge med på alt. Kan bli spennende....
frokenO Skrevet 30. juni 2008 #15 Skrevet 30. juni 2008 når babyer er noen uke gamle, kan de smile, men det er ikke bevisst.. kan hende babyen smiler og lager ansiktsutrtykk.. men hallo.. babyen har jo ikke begynt å smile fordi om.. Når du sier en ting og hun reagerer med smil (som varer) da har hun begynt å smile.. mi lille begynte bevisst å smile når hun var 3 mnd,... å da ser du virkelig forskjell på bevisst smiling og ubevisst... Å et barn som er 2-3 uker SKAL ikke bli satt i en situasjon hvor det skal "holde hode oppe selv" Dette er farlig for barnet, da det kan få nakkesleng og benet i nakken ikke er tykkt nok til å klare å holde det, babyen kan få varig smerter i nakken.. SKJØNNER IKKE HVORFOR DERE IKKE LAR EN BABY VÆRE BABY. utviklingen skjer avselg selv.. klart du ønsker at ditt barn skal være tidlig ute.. men det må da finnes grenser. FOR EN GJENG sier jeg bare!
Marit82 Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 Du Miss_L & Celina, når tror jeg du skal stoppe opp litt. For det første når barn holder hodet sitt selv , er det IKKE farlig . De gjør det de klarer , å lar være det de ikke klarer. Noen barn, ganske mange er knall sterke i nakken veldig tidlig å holder hodet godt og stødig selv. Dette her er ikke i nærheten av å være farlig for dem , så lenge de gjør det selv å noen ikke tvinger dem til det. Å det tror jeg du kan spørre ganske mange om å få dem samme svaret. Spør på helsestasjonen din f.eks... du sier å sette barn i en slik situasjon? Vel, det er mange barn , VELDIG mange som strekker seg av full hals selv om de ikek " er satt i en slik situasjon" . f.eks når du holder de , eller de ligger på mage i fanget , osv. Babyene justerer dette selv. Så lenge bare gjør dette på eget iniativ så er det ikke fare for noe som helst. ( når det gjelder å holde hodet) Når det kommer til smiling så er det vel øyet som ser, er det ikke? Det skikkelige gode lange smilene kommer når barna er noen mnd. Men her er det også mange barn som smiler bare etter noen uker. Hvis man er flink å skille mellom mageknip og grimaser , og smil. Vil du tydelig lære deg å se hva som er hva. Jenta mi smilte da hun var 4 uker. Å da visste jeg godt hva som var grimaser og hva som var smil. så til deg kjære HI : Min baby smilte da hun var 4 uker , hun holdt hodet da hun lå på brystet mitt på føden ( bare litt i gangen selvsagt) og har hatt en strak hals og nakke fra hun var veldig lita. Ikke noe jeg har tvinget henne til ! Uansett, hvorfor iall verden skal man ta gleden fra en stolt mamma , som insisterer på at babyen hennes smiler? Hvert øye ser sin sannhet.
Marit82 Skrevet 30. juni 2008 #17 Skrevet 30. juni 2008 Feste blikk : Da var hun bare noen få uker.. Gripe etter ting : 2. mnd Holde bevist i ting : 2.5 mnd, sånn for å svare på resten å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå