Susanne&Leander Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har nettopp begynt å fullpumpe..! Og dagene går jo selvfølgelig da bare i å pumpe, vaske, koke, mate guttungen! Er så utrolig utslitt å lurte på om det er noen som har noen gode råd og tips om hvordan hverdagen kan bli enklere som fullpumper??? Ønsker mange svar fra personer som fullpumper eller har fullpumpet:)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Legg inn innlegget ditt på småtroll 0-1 år også.. er ikke så mye trafikk her på flaskemelk.
Susanne&Leander Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 Okei, skal gjøre det:) takk takk
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Jeg fullpumpet i 3 måneder, utrolig slitsomme greier. Må prøve å tenke tilbake og huske om jeg har noen smarte tips. Du har vel mikrosterilisator til flaskene? Jeg kjøpte det (og mikro hehe) bare pga flaskene, jeg hadde ikke tid til annet enn å pumpe og koke, så det sparte masse tid. Du trenger ikke sterilisere pumpa mellom hver gang, det holder om du gjør det en gang i døgnet. Man pumper jo fort en 5-6 ganger i døgnet. Egentlig så er mitt beste tips å begynne med mme, først da ble livet vårt bedre og lettere. Da fikk jeg tid til vesla og ikke bare var en deprimert melkemaskin. Det var sikkert ikke svaret du ville ha, men jeg vet med meg selv at jeg ville aldri valgt dette igjen, det tok for mye av meg og fra jenta mi. Mm er ikke alfa omega og absolutt ikke verdt å slite seg ut for (men jeg måtte få det litt på avstand før jeg skjønte det). Men du er tøff om du fortsetter, og det står absolutt respekt av det. Ønsker deg lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Jeg fullpumpet i 4-5 mnd, og det gikk egentlig greit. Iallefall i førsten... Når jenta mi ble større tok det jo mer tid, samtidig som hun sov mindre - så da endte det jo opp med mme til slutt. Beste råd: KJØP FLERE PUMPESETT!! Og ha en dobbelpumpe... Da slipper du å koke hver eneste gang. Har du medela swing passer flaskene til NUK og bambino mener jeg... sånn at du kan pumpe rett i flaska til ungen. Gjør noe kos mens du pumper, jeg surfa ofte på nettet eller så på en film. Ellers er det greit med sterilisator, det hadde ikke jeg - og det angrer jeg litt på. Men tiden går fort, og mm er jo tross alt det beste for ungen så lenge du kan. Jeg pumpa på det meste annenhver time hele døgnet (hadde flere pumpesett!!!), men etterhvert kutta jeg nattpumpen:) Og ja, mme er en fin ting å erstatte eller supplere med. Ikke la dette gå til hodet på det, men kutt det den dagen du ikke orker mer eller kjenner at nå kan hun greie seg på mme. Lykke til!!
Knurke Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Enig med Sanasol jeg. Det beste rådet jeg kan gi er å gå over til mme. Slet selv i 4 mnd med førstemann. Var til slutt helt utslitt, og syntes ikke det var noe koselig å ha en liten baby i huset.... Da vi gikk over på mme fikk vi en ny hverdag som ble halt fantastisk! Kom meg ut av huset sammen med den lille og fikk møte andre igjen. Men viss du er så tøff at du klarer å fortsette så la natten være hellig. Ikke pump da. Og ha en dobbelpumpe, bruker bare halve tiden på like mye melk. Mikrosterilisator er også et must. Uansett hva du velger så lykke til! Klem
Susanne&Leander Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Jaja, da var det slutt på fullpumpingen:S har gått over til mme... Har ganske dårlig samvittighet siden jeg ikke orker å pumpe mer:( huff.. menmen.. blir jo folk av mme barn også
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Det er viktigere at du har tid og overskudd til babyen din, man blir jo bare utslitt av å pumpe hele tiden, med det som følger. Du skal ikke ha dårlig samvittighet, du har gjort det du kunne. Du kommer til å få en helt normal baby på mme. Blir nesten litt provosert av setningen: det blir jo folk av mme barn også.... Hvorfor skulle det ikke det liksom. Husk nå å kos deg med den lille, ikke ødelegg barseltiden med dårlig samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå