singo Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 og trenger man bare en dress da? dvs slipper man da å kjøpe tynn parkdress og bobledress? hva er billigst? tenkte på barnehagebruk....
lille me og mine Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 hei jeg jobber selv i barnehage, og likjepia mi skal begynne til høsten. Av erfaring så er reimadressene de som aldri blir våt gjennom (så lenge den ikke har gått i arv etter arv) så jeg kommer til å kjøpe de etterhvert! men som jeg nå har tenkt så er jenta mi så lita, så føler ikke hun trenger en dyr reima-parkdress nå denne høsten, så kjøpte heller reflex sin, og da fikk jeg også kjøpt regntøy også for under prisen av reimadressen (reima 899, parkdress reflex og regntøy 699). reflex dressen er også vanntett. Jeg satser heller på å kjøpe en reima vinterdress, den skal jo de ha helt til våren igjen, og vet at reimadressene er varme og ikke trekker vann. De er jo mye ute å kryper, og det er jo som oftest vått og kalt her oppe i nord men man må jo finne ut hva en selv vil kjøpe, og hva pengboka skal brukes til kommer forestn til å kjøpe reimaparkdress til våren igjen, da er vel reflex dressn for liten allerede, pluss at hun da har reimadressen til høsten også. blir lenger sesong på den måten
Solskinnstrall Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Jeg jobber også i barnehage- og når jeg skal kjøpe dresser til jenta mi- så blir det reima- og regntøy i reflex:)
lille me og mine Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 glemte et spm man trenger stortsett både parkdress og bobledress! fordelen med troll sine dresser, er at de har for inni som kan tas ut/ settes inn, så da har du parkdress og vinterdress i en. de ligger vel på samme prisnivå som reima (men må da ha to). sprøsmålet er da om du velger troll, hvilken str du må kjøpe, siden du skal ha den i et år. må sikkert kjøpe den litt for stor i begynnelsen, de vokser jo fort de små. men for stor er ikke bra, blir hemmende og lite bevegelsesfri... mine tanker og råd
skimre Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 har hatt troll til storesøster her og kan absolutt anbefale den!!! som nevnt over her -to dresser i en, siden du kan ta ut foret er det både høst -viner og vår dress, og man trenger ingen ekstra dress på vinteren, det er bare å bruke lag på lag prinsippet og ta litt ekstra med ull under på de kaldeste dagene. jeg syns troll dressene er bedre på de små for de er mer "bevegelige" og det er lettere åæ komme seg rundt for disse småtassene når det ikke er så boblete;o)
singo Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2008 men jeg ser at exit ytterklærne er mye billigere,er de gode da?
Smellkyss Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har en gutt på 3 år og vi har holdt oss til Reima vinterdress og Reima vår/høstdress hvert år. Han har aldri vært våt, og gang på gang har vi fått høre av barnehagen at han er den eneste som ikke har vært våt gjennom dressen hvis de f.eks.har hoppet i bekken. Det spørs hvordan barn man har, min gutt satt veldig mye på rompa og lekte og da er Reima genialt fordi de har "varmeputer" i rompa. Dressen er også superlett i vekt og superlett og ta på. Babymodellen har glidlås helt til nederst på beina og det er en kjempefordel når de er små. Den er glatt inni så det er kjempelett å ta den på. Tenk deg hvis 15 småttiser skal ut å leke i barnehagen og 15 dresser skal taes på så er det en fordel med en lett dress så slipper barnet ditt å svette ihjel fordi man skal ta på en dress med tykt fòr inni(Trolldressen) En annen ting jeg har lagt merke til er at sønnen vår får helt angst av krager på jakker o.l.som går for langt opp i halsen og er stive. Reimadressen stopper i begynnelsen av halsen og han har aldri klagd på det. Alle har forskjellig smak, jeg sverger til Reima!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå