Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på HVOR dere kjenner hikken? Øverst eller nederst i magen? Og hvilket leie beibisen har, seteleie eller på hodet??

Er hikkinga alltid på samme plass??

Jeg lurer fordi jeg er litt usikker på hvilket leie han har nå. Har hatt seteleie ( dvs de har klemt og klemt i det siste fordi de har vært litt usikre...)

Håper flere kan svare!

Skrevet

Nurket vårt ligger i hodeleie, og når h*n hikker så kjenner jeg det i bekkenet og litt lengre opp. (ca fra hodet og opp til ryggen)

Skrevet

jeg kjenner det for det meste heeelt nedi bekkenet...og han ligger med hodet ned og festet.men av og til kjenner jeg det på magen...med navlen...

Skrevet

Ja ligger med hodet ned her, og da kjenner jeg det langt nede. holder hånda akkurat under navlen ca...

Eller så varierer litt rundt om kring der...

Skrevet

Jeg aner ikke hvilket leie min knøtt har, men når han hikker, eller det jeg tror er hikke (hehe), så kjenner jeg det nede i bekkenet. Og da mener jeg langt nede, så det er jo lov å håpe han ligger med hodet ned!! :) Men i så fall er han spiss i ræven, for den ligger på høyre side, langt oppe!! :P

Skrevet

Prinsen vår ligge med hodet ned.. og jeg kjenner det på venstre side av magen når han hikker. En dag kjente jeg det på høyre side, men dagen etter var det tilbake på venstre siden. Om

trendt i navlehøyde på siden.

Skrevet

Min ligger med hodet ned og hver gang han hikker kjenner jeg det helt nede på venstre side. Rett ved siden av hoftebeinet.

Skrevet

Jeg kjenner det i venstre lyske. Hodet er festet.

Skrevet

Min ligger også med hodet ned og jeg kjenner hikken nedover, for å si det sånn. Men når han hikker om natta ligger jeg ofte på min venstre side, og da kjenner jeg det ned i madrassen, liksom, der ryggen hans hviler antagelig. Hele den lille kroppen hans hopper vel litt. Har kjent det lenger opp på magen også, forøvrig.

Skrevet

Min baby ligger med hodet nedover, men det ligger på siden av "åpningen" så jeg kjenner hikkingen på høyre side av magen.

Skrevet

Kjenner det overalt jeg! Alt ettersom hvordan småen ligger..ligger veldig ofte på tvers, noe som merkes ekstra tydlig!

Skrevet

Takk for mange svar.

Jordmor og lege klemmer mye på magen når de skal finne ut hvordan knøttet ligger. De sier det er hardt både oppe og nede, så det høres ut som de egentlig er litt usikre.

Jeg kjenner hikken langt nede, må legge hånda under magen liksom. Synes det er litt rart at jeg skal kjenne hikken best under rompa til beibisen... Så lurer på om hun har snudd seg eller ikke.

Ingen som har beibisen i seteleie da? Hvor kjenner dere det??

Skrevet

Hei!¨

Vil jo ikke skremme deg, men jeg har en bebis i seteleie (fikk vite det på torsdag) og jeg har alltid kjent hikken best nederst på venstre side.Har jo trodd at han lå riktig jeg da. Hjertelyden var også tydeligst nederst på magen. Jordmor var likevel usikker på leie, glad hun sendte meg til sjekk. For jordmor på sykehuset kunne ikke si sikkert hun heller før hun hadde sett etter med ultralyd. Det eneste jeg har tenkt på selv er at når jeg har kjent på magen, så er det jeg ble fortalt at var rumpa veldig rundt og hardt. Syntes det kjentes mest ut som et hode jeg da, men godtok at jordmor mente det var rumpa. Håper babyen din ligger riktig vei. Som oftest gjør de jo det :-)

Skrevet

Lillegull har ligget med hodet ned de tre siste ukene, men hodet er ikke festet. Er i uke 35 nå. Jeg kjenner mest hikkingen opp mot ribbena på høyre side, eller så hikker "hele" magen min,merkelig å se på. :) Da jeg først oppdaget hikking kunne jeg kjenne det ned mot lysken, men ikke nå i det siste...

Skrevet

Hm... det er vanskelig å kjenne selv ja. Jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet å vente til neste ktr til jordmor, 17. juli. Hvis hun fortsatt sitter eller hun er usikker så skulle jeg til UL igjen. Håper alt ordner seg så jeg slipper setefødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...