Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Må være litt øde, men ha mulighet til å kjøre bilen ganske nærme vannet. Kan gå et bittelite stykke, men max 20 minutter. Det er jeg, min kjære og datteren vår på 20 mnd som har lyst til å campe en natt eller to:)
tante grusom master of law Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 vavatn! En kjemefin sjø like ved hemsedal, oppå fjellet. Man kan kjøre nesten helt til vannet, og man kan telte der noen steder. Det ligger noen hytter et stykke unna, men det er relativt øde. Jeg har vært der flere ganger og aldri sett et menneske. Får massa med ørret der:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 Takk for tipset!!! Er det noen regler for å slå opp telt der, vet du det? Og regner med at man må ha fiskekort?
Nit@™ Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Vavatn ligger veldig høyt, så det kan være kaldt. Fremdeles litt snø igjen på toppene i Hemsedal. Siden du skal ha med barn så kanskje Lykkja er bedre. Ikke er det så høyt som Vavatn, og det er mange vann innover der. Det blir på grensen mot Oppland. Ligger ca 2 mil fra Hemsedal Sentrum. De fleste vannene kan dere kjøre inntil. En del hytter i området, og innerst i selve Lykkja er det også fastboende, så veldig øde er det forsåvidt ikke, men det blir omtrent det samme med Vavatn. Fiskekort må dere ha ja. Selges i sportsforentinger.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2008 Takker og bukker, da skal jeg undersøke det også Men er det bare å slå opp telt hvor som helst rundt vannkanten eller? (bruker jo selvfølgelig sunn fornuft da)
Nit@™ Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Ja, så lenge det ikke er på dyrket mark så kan man telte. Det er vel det som heter "allemannsretten"! Innover mot Lykkja er det kjempefint nå om sommeren, og ønsker dere en skikkelig utfordring kan der jo gå opp Skogshorn. Ca 2 timers tur )
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2008 Åhh tuuusen takk for svar:) Da har jeg litt å jobbe med mot ferien:)
Nit@™ Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Bare spør om du lurer på noe. Er ganske godt kjent i Hemsedal og traktene rundt, siden jeg har kjørt taxi der ;o) Også bor jeg jo i nabokommunen selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå