Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan noen av dere svare meg på hvordan tidsgangen er i et prøverørsforsøk? Jeg tenker på hvor mange dager det vanligvis tar fra man ringer inn mens, via alle stadiene, og så til innsetting. Innser at det kan være litt forskjellig fra person til person, men sånn ca.

Har akkurat hatt et mislykket AIH-forsøk, og lurer veldig på om vi rekker et prøverørsforsøk etter ferien før vi av ulike grunner får et opphold siste halvdel i september...

Blir veldig glad for svar. : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk ca 25 dager på nesespray og ti dager på sprøyter tror jeg, så tok jeg el sprøyta to dager senere var jeg klar for uttak:)

Skrevet

men husk på at man ikke starter på sprayen før dag 20-21 i syklus (siden hun spurte om tid fra første mensdag)

Skrevet

..men som Ida sier så er det når man da begynner ofte vanlig med 3-4 uker på spray og så 9-12 dager med sprøyter og spray, så går det et par dager til uttak og et par dager til til innsetting (hvis man går på langt regime).

...men det er en del variasjoner både fra klinikk til klinikk og fra case til case.

Skrevet

Takk skal dere ha MK73 og ida g, var akkurat de periodene der jeg lurte på. Så da får jeg finne ut når dag 20-21 etter mens er, addere på 3-4 uker og så 9-12 dager. Hm... da ser jeg at med mindre de er villige til å la meg starte på spray mens de har ferie i Porsgrunn så blir det ikke noe forsøk på oss før 15. september, nei... Og så vil de vel kanskje at det skal gå en hel syklus etter AIH-forsøket før vi prøver på noe nytt, hva vet jeg...

Hvordan er det med oppfølging i spray- og sprøyteperioden? Er dere inne til kontroll ofte? Blodprøver eller ul?

Takk fra en litt mer opplyst..

Skrevet

Det er ikke vanlig med blodprøver underveis. I mitt første forsøk hadde jeg en UL for å sjekke at jeg var nedregulert (altså før sprøytestart) og så hadde jeg UL etter X antall dager på sprøyter for å se om jeg nærmet meg å være klar for uttak.

Neste forsøkene hadde jeg ingen UL eller annen oppfølging før jeg hadde UL mot slutten av sprøyteperioden for å sjekke antall og størrelse på follikler før uttak (dvs totalt en UL), men siste forsøket ble det en UL til fordi jeg måtte ta sprøyter to dager ekstra.

Hvis jeg var det ville jeg ha ringt klinikken om de tingene du nevner mhp timing.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...