Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har hatt vogndilla (eller skal jeg si mani) leeenge nå. Sist hadde jeg mutsy og phil and teds men ble aldri helt fortrolig med noen av de. Jeg solgte dem og har nå kun en crapy trille mens jeg igjen er på utkikk etter ny vogn. Det er håpløst! Jeg tenker, det jeg har behov for nå er ikke nødvendigvis det jeg har behov for om 6 måneder eller 1 år. Poden er 1 år og begynner bhg til høsten. Han har en barnehagevogn som skal stå permanent der. Samboer og jeg er ikke enig (jeg får til syvende og sist velge) men han har noen kriterier og jeg har andre. Disse er vi enig i: Både sambo (185cm) og jeg (157cm) må kunne trille uten å sparke borte i vognen (dette skjedde med P&T vognen) Enkel mekanisme som stiller inn ryggen (nok en ting som plaget meg med P&T vognen) Sambo: - burde være lufthjul eller bildekk gummi - foretrekker 4 hjul Jeg: -lun -Kanskje at den vender mot meg? (er ikke et must) -at poden sover godt i vognen -litt skeptisk til ingen fotstøtte (selv om jeg har hørt det ikke burde være ett problem) -ingen ergonomisk liggestilling (alla bugaboo) -jeg liker best når hjulene svinger -STABIL - STABIL - STABIL TIPS??? JEG ER DESPERAT!!!!!! Jeg har tittet på teutonia spirit X3, spirit X4, prestige, OTH, TFK twist, EW sky tar gjerne i mot anbefalinger eller tips om andre vogner. Har ikke ubegrenset med penger men kjøper gjerne brukt.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Vi fikk Easywalker Sky i dag og den er SINNSYKT god å trille )) den er stabil selvom det er 3 hjul
It's all about me Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Bortsett fra samboeren ditt sitt ønske til antall hjul så dekker TFK alle kravene. Den er dønn stabil og stor i sittedelen.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 "ingen ergonomisk liggestilling (alla bugaboo)" -hva mener du? Du vil ikke ha en vogn som er ergonomisk riktig?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 I bugabo sover ungen med beina rett i været, sier meg enig med HI; nei takk! Samme hvor ergonomisk det er ser det ikke særlig behagelig ut, alt blodet kommer vel ned fra beina, au!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Jeg holder en knapp på OTH! Har selv vogndilla,og har hatt det meste...men vender alltid tilbake til OTH! Jeg skal ha barn nr tre i sept og har kjøpt 2008 modelen av OTH,tilbud på Barnas Hus og FRu Lyng... Ikke bare er den rå å se på,men den er en solid og lett vogn også!! Lykke til!
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 jeg kjøpte meg igår Maxi cosi mura4!! den er virkelig å anbefale. Den er kjempe lett, og kan legges sammen til en liten sak. 4 hjul, de to forran er svingbare.. du må bare se på den altså den er ganske genial:) www.maxi-cosi.com Lykke til:)
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Anbefaler deg Jane slalom pro, er en 3hjuling som er stor og god, lett å trille, lufthjul, både jeg på 163 og gubben på rundt 185 har fint greid å trille uten å sparke borti noe. Vogna er bare helt genial!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 jeg har mutsy urban ride, og emmaljunga city cross. anbefaler begge. hatt: simo kombi og duo, anbefaler duo, quinny buzz og quinny freestyle, buzzen er grei, freestylen er dritt vogn xlander xt anbefales. emmaljunga scooter, bra men syns den ble litt for åpen. tfk twist, syns den var for høy over kalesja og ungen min drukna i den. men god å trille og blir ikke stor sammenlagt.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Først: Joda gjerne ergonomisk men ikke sånn som bugaboo har. Før en voksen har ligge prøvd en slik en i stor str og sovet GODT i 3 timer så kanskje jeg skal vurdere men før det så liker jeg at ungen kan bevege på seg litt bestemme selv hvordan beina blir liggenes og ikke minst legges på siden. Så, over til forslagene. Både Easywalker sky og OTH har jeg vært innom. Men ingen har fotbrett, og EW har jeg hørt er litt krunglete system å få ryggen opp og ned??? Stemmer det forresten? OTH her jo herlig men er fortsatt ikke 100% overbevist. TFK har STOR sittedel ja. Det vet jeg for naboen har sånn. Men ellers er jeg lite imponert (ja jeg er forferdelig kresen). De glidelåsene er jo så slitsomme, du kommer jo ikke ned i kurven når ungen sover og lille meg på 157 har ikke sjans til å se ned på ungen når han sover gjennom lokket. Maxi cosi mura: KNALL TØFF!!! Elsker at de lager svingbare hjul med 2 av dem foran. Har prøvd den på butikken og den er jo en drøm men synes sportsdelen er håpløs. Den dumme "stangen" som står rett opp må jo tas bort så lenge man skal bruke pose. Ser ikke for meg en voksi oppe i der. Så er det kallesjen som ikke er noe annet enn litt tynt stoff. Ikke lun nok for oss! Jane slalom pro har jeg ikke hørt om. Skal ta meg en titt! Mutsy har jeg hatt - fin bagvogn, ungen sitter godt i vognen men håpløs patent på ryggen. Han mer liggesitter enn ligger. Ellers var jeg fornøyd. Nå er den ute av huset for så fort at poden kommer til å vokse ut av den fort. Emmaljunga city cross - klarer ikke å velge en uten svingbart forhjul men vurderer faktisk mistralen (enda jeg har allerede hatt en fra før) Tar i mot alle forslag med takk, og tar gjerne i mot fler.
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Hva med Emmaljunga City Cerox 360 eller City Jet? Eller Brio Sing? Den er fin!!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Hva med Simo 485? Den er stor, lun, har veldig god kalesje, 4 hjul ( 2 svingbare som kan låses), Lett å regulere ryggen, full liggestilling, blir ganske liten sammenslått- om den egner seg til en høy og en lav forelder har jeg ikk e tenkt på da....
allegodetingertre Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Min jente hadde 9 vogner før vi til slutt kjøpte OTH da hun var 14 mnd. Elsket den fra første stund både hun, mannen og jeg. Hun sov godt i den (var ingen vognsover før den kom i hus) pga sittestillingen og likte seg generelt godt i vogn. Lett å trille også. Skal garantert ha ny til nestemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå