Gå til innhold

Søskenvogn eller ståbrett? Hva bruker barn mest?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er smartest å kjøpe? Jeg har en datter på 2 år og en sønn som e 1 måned gammel. Det er vanskelig å gå tur med begge så jeg lurer på hva som er mest praktisk å ha ståbrett eller søskenvogn og hvis noen har erfaring hvilke typer eller merker er best? Takknemlig for alle svar!

Fortsetter under...

blir akkurat 2 år mellom mine to små, jeg har valgt å kjøpe søskenvogn..

har masse venner og bekjente med barn i samme alder og de mener på at man ikke vil angre på det kjøpet..

de er litt for små til ståbrett når de er 2 år..

jeg har kjøpt teutonia team s 4 alu med softbag og er veldig fornøyd med kjøpet:)

Jeg har akkurat 2 år mellom mine. Synes eldste var for liten til å stå på ståbrett da han var 2 år, iallefall på litt lengre turer. Så vi kjøpte en phil and teds søskenvogn, og har aldri angret på det kjøpet =)

Nå er eldste fylt 3 år, og behovet for søskenvogn har minket betraktelig, så nå er den akkurat solgt og erstattet med ett ståbrett. På det året som er gått så er gutten vår både blitt høyere (og dermed er det lettere å holde seg ordentlig fast + at han ser bedre rundt seg) og klarer å gå mye lenger.

Ståbrettet fungerer fint nå, men er ikke så godt på litt mer ulendt terreng så går vi tur der må han gå selv.

Vi har ett lascal Kiddy Board, det finnes også ett som heter Buggy Board fra samme produsent. Disse brettene har noe demping og passer de aller fleste vogner. Kiddy Boardet klikkes veldig lett av og på vognen etter behov.

Om datteren din akkurat er passert 2 år hadde jeg satset på en søskenvogn, er hun over 2,5 kan du vurdere om kanskje det går greit nok med ståbrett.

Tusen takk for gode råd og info! Jeg må gruble litt mer, det er ikke billig å kjøpe søskenvogn og jeg har allerede 3 vanlige vogner...Dattera mi fyller 2 år i juli...Hva er best av søsken brett, den som barnet kan stå eller sitte på ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...