Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Dattera vår er 11 mnd og har hoftegips pga HD. Hun skal ihvertfall gips i et par mnd til. Frem til nå nylig har hun sovet fint i vanlig sprinkelseng. Hun har ligget rolig og sovet godt, men de siste par ukene har hun begynt å være så urolig i senga. Hun har sovet på siden (tro det eller ei, men det går faktisk an!) med det ene beinet rett opp. I og med at hun er såpass urolig i senga nå begynner det også å bli mindre plass i senga, så i dag måtte vi bytte ut sprinkelsenga med lekegrinda. Hun har nå godt med plass og det ser ut som om hun kommer til å sove godt der. Men det eneste problemet er at lekegrinda er så lav og jeg må bøye meg så langt ned for å løfte henne ned og opp. Dette høres vel egentlig ikke ut som noe stort problem, men jeg har fått endel rygg-, nakke- og skulderplager etter at hun fikk gips pga all løftingen av henne. Det at hun nå må sove i lekegrinda og all den ekstra løftingen dette medfører gjør ikke situasjonen noe bedre for meg. Noen som har noen gode tips å komme med eller noe erfaringer som dere vil dele med meg? Begynner nå å se lys i tunellen mht at hun forhåpentligvis får av gipsen om et par mnd., men det er jo fortsatt noen netter til hun må tilbringe i senga før den tid...
guinot Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Hei. Jenta mi har hatt hoftegips flere ganger. I de periodene har hun ligget i dobbelsenga sammen med meg, pga at hun har trengt litt hjelp til å snu seg, vil ligge på mage, og så vil hun ligge på rygg, eller på siden med benet rett opp. Jeg har brukt litt puter til å støtte opp under bena, så ikke gipsen rundt hofta skal trykke så fælt i korsryggen, eller puter som støtter bak henne om hun ligger på siden.Vi har valgt å gjøre det på den måten for å bevare nattesøvnen. Sist gang sov hun i sin egen seng, men det var en barneseng med sengehest,hun er blitt 3 år nå.
Prinsessemamma:-) Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Vet det finnes lekegrinder som er hev/senk. Vet ikke hva de koster da men....har selv en jente på 6 mnd i hoftegips - men hun passer fint i sengen sin ennå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå