Gå til innhold

Johanna, Maja, Sunniva - hjelp hva skal jenta hete?

Anbefalte innlegg

Her er jeg i gang med en ny runde i tenkeboksen. Disse navnene står nå på listen:

- Maja

- Hanna

- Johanna

- Sunniva

- Ella

- Jenny

- Miriam

- Mari

- Frida

Lista er som dere skjønner alt for lang fortsatt og jeg endrer stadig på den...Noen av disse navnene ligger høyt på navnestatistikkene, og jeg skulle gjerne ungått det. Likevel er det aller viktigste at vi liker navnet. Kanskje har noen av dere forslagt jeg ikke har vurdert en gang? Hva synes dere? Jeg tror det blir ei vakker jente med brunt hår og blå øyne! ;)

Fortsetter under...

Jeg likte Mari, Jenny og Ella på din liste. Alle disse navnene er nydelige.

Ikke heng dere så mye opp i om navnet er pop nå, det jevner seg ut med tiden. Uannsett så bruker befolkningen et større utvalg av navn nå enn før så det blir ikke så mange som heter det samme.

Annonse

Mange fine navn her. Jeg liker egentlig alle bortsett fra Johanna. Sunniva er heller ikke noe storfavoritt, men helt greit. Hvis du vil ha et fint navn som skiller seg litt ut ville jeg gått for Miriam. Det er kjempefint synes jeg og passer bra til en vakker jente med brunt hår og blå øyne. ;)

Andre forslag:

Aurora

Selina/Seline

Serina/Serine

Elida

Eline

Fride

Helene/Helena

Julianne

Live

Lisa

Malin

Malene

Martine

Mina

Nora

Olivia

Rikke

Tiril

Trådstarter her!

Takk for svarene, jeg vil gjerne ha flere! Samboer er ikke så glad i Ella, Sunniva og Jenny, så de kan vi kanskje sette en strek over... Hanna er fint, men vi har bestemt oss for at Johanna er best av de to alternativene.

Maja (oppkalling)

Johanna (oppkalling)

Miriam

Mari

Frida

Dette er altså alternativene som står igjen. Av deres forslag liker vi godt Malin (men kjenner ei som heter det), Eline og Johanne. De to sistnevnte er forøvrig vurdert som andrenavn. Kanskje Mari Johanne eller Maja Eline? Både Johanne og Eline hadde vært oppkalling. =) Vi kommer til å velge dobbeltnavn hvis vi bestemmer oss for kun ett etternavn.

Flere meninger der ute?

Mari Johanne var et fint dobbeltnavn.

For øvrig kjenner jeg et søskenpar som heter Maja og Johanna. Synes de passer så godt sammen. Men dobbeltnavnet Maja Johanna synes jeg blir litt for vanskelig å si på grunn av de to j-ene.

Jeg liker ikke så aller-aller best de navn som ender på a, men ser at du gjør det :-)

* Johanna (eller Johanne) synes jeg er kjempefint!!

* Ella og Jenny er også herlige!

* Miriam er nydelig - på en måte så trygt og godt

* Hanna er pent

* Maja, Mari, Frida og Sunniva liker jeg ikke så godt.

Annonse

Jeg liker veldig godt navn med a-endelse ja. Jeg er ikke helnorsk og i mitt andre hjemland er det vanlig med a-endelser. Jeg vil gjerne at navnet skal være greitt å uttale der også, selv om jenta helt klart blir mest norsk.

Favorittene våre er per dags dato:

Maja

Johanna eller Hanna

Mari

I tillegg falt jeg litt for Sanna her om dagen. Er fortsatt litt i villrede, men regner ikke med å ha bestemt meg 100 % før jeg ser det lille vidunderet. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...