Gå til innhold

1 år og pollenallergi? Vallergan...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første spørsmål: kan en 1åring (12 mnd) ha pollenallergi? Har lest at de ikke utvikler det før etter et par år, men barnelegen sa at jenta vår godt kunne ha det. Vi mistenker det fordi det renner fra øyne og nese, hun klør seg i ansiktet, hun nyser (dette har pågått hele våren), hun har astma (allergi og astma henger ofte sammen) og begge vi foreldre har pollenallergi.

Barnelegen syntes pollenallergi hørtes sannsynlig ut og foreslo at vi begynte med Vallergan. Han sa at det ikke var noe problem, og hun kunne stå på det lenge. Jeg har fått med meg debatten om Vallergan (både her inne og andre steder), og jeg trodde ikke det var så uproblematisk. Men kanskje man må skille mellom Vallergan som allergimedisin og sovemedisin? Og har man noe alternativ til Vallergan? Finnes Zyrtec til så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Zyrtec- dråper til vår gutt på 3 1/2 år. derstår det angitt forskjellige antall dråper i døgnet fra 2 år og til voksen dose.

Det kan jo hende at det går an å bruke det i sammråd med lege.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva med Phenamin? Vi har fått det til minstemann på 10 mnd. Han på 3 får Zyrtec mikstur.

Skrevet

phenamin får du til små barn ja.

fikk det da storbeor var under 1år,husker ikke nøyaktig hvor gamel han var,men var mot kløe på eksemen,noe som ikek hjalp det spøtt..

men er garantert noe annet med allergi..

ta en tur til legen å spør dem =)

evt. søk på phenamin på www.felleskatalogen.no

der får du bruksanvisning og alt opp,så da ser du nok alder også på det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...