Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ny her inne...sikkert mange som har tatt opp akkurat det samme men orker ikke lese gjenom alle innleggene.

Har en sønn på 7 dager og jeg hadde massevis med melk for to dager siden. Igår hadde vi så masse besøk her at jeg ikke fikk pumpet meg på en god del timer. Idag får jeg ikke pumpet ut mer en halvparten så mye som igår...

Noe jeg kan gjøre for at produksjonen skal gå opp igjen ganske raskt??

Noen som evt vet om det er dette som er grunnen til at jeg ikke har så mye melk idag?

På forhånd takk for alle savr :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det hjelper å bare få pumpet ofte.. Samme skjedde med meg, men jeg fikk ikke pumpet meg ofte nok, og mistet tilslutt melken.

Skrevet

Pumper du bare? Hvis ikke, legg ofte til puppen. Gjerne hver time.

Dersom du bare pumper, påvirkes du sikkert gårsdagens besøk. Både det at du ikke fikk pumpet og at det sikkert ble litt stress med alt besøket. Pump ofte, men pass også på å få mye hvile/ søvn og drikk mye vann. Det er viktig med hvile for melkeproduksjonen. Spis mat som inneholder havre (suppe/ grøt). Ammete hjelper på produksjonen. Men jeg tror hvile og hyppig pumping skal hjelpe bra på.

Skrevet

Tusen takk begge to..

Jeg legger ham til puppen noen ganger iløpet av døgnet men han sliter med å få tak i brystvorten og blir hysterisk om det ikke kommer melk med en gang, så jeg pumper en god del og fingermater han. Skal på ammepoliklinikk neste uke så satser på at han tar den etter hvert som han vokser :)

Har ikke blitt mye hvile på meg de siste dagene....faktisk sovet veldig lite, så det kan godt hende at det har mye med saken og gjøre.

Nå skal jeg legge meg til å sove når småtten sovner, så får vi se hvordan det går utover dagen ;)

Skrevet

Håper du får det til, hadde litt av det samme problemet. Han ville ikke ta riktig sugetak, dermed ble han helt hysterisk når det ikke kom noe melk, pluss at han vrengte kroppen i bue, og sparket med bena.. så her måtte vi rett og slett gi opp ammingen - poden var nok ikke skapt til å die:-) Pumpet meg og vi prøvde å amme i 6 uker, så han fikk litt mm ved siden av mme. Men fant til slutt ut at det ble mest stress, ville kose oss, ikke ende opp i hysterisk gråt begge to når vi prøvde å amme.

Lykke til, håper virkelig dere får det til, noe dere sikkert gjør.

Skrevet

Gå inn på ammehjelpen.no og se på videoer der med uliek ammestillinger og prøv deg litt frem. Jeg må amme i tvillingstillingen, fordi hun får ikke tak i pupper ellers. Brystvortene mine peker liksomnedover, og da får hun ikke tak i den dersom hun ligger ved magen min. Måtte gi opp ammingen med førstemann pga av dette, men denne gangen går det mye bedre. Bare et lite tips du kan prøve.

Skrevet

Planen min er å prøve et par uker, men blir det for mye stress så dropper jeg amming og pumper heller..

Men takk for alle tips. Jeg skal gå inn på ammehjelpen og se om jeg kan finne noe. Og prøve tvillingstillingen og se om det er bedre.

Det hadde jo vært så enkelt og greit om han bare hadde tatt puppen.

Ha en fortsatt fin helg jenter :)

Skrevet

Kopierer tips jeg nettopp ga ei anna:

Stå på og am i vei og plutselig har du mer enn nok melk! ;) - og ellers kan du jo ta en titt på tråden om å øke melkeprod her på forumet! Selv virket det for meg å amme så ofte han ville drikke, om det så var hver time, hver andre time 24-7 (bare sett til side ALT annet), drakk MYE vann og væske og så drakk jeg ammete 1-3 kopper hver dag, + hadde 3 ganger hos akupunktur! Pass også på å ikke bli stiv i nakken (få mannen din til å massere deg), strekk på deg slik at du har god blodsirkulasjon ned til brystet - dette påvirker visst produksjonen også!

Lykke til!

Link til å kjøpe ammete på nett: http://www.alexi.no/product_info.php?products_id=4658

- ellers så selger de på smart club og på apoteket også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...