Gå til innhold

Kombivogn eller duovogn?

Anbefalte innlegg

Har så smått begynnt å tenke på hvilken vogn jeg skal kjøpe, men er veldig usikker. Det er 7 år siden sist, og begge de to guttene mine er født på våren, så behovet var litt annerledes da. Nå har jeg termin 5.des og lurer på om jeg skal gå for kombivogn, eller om bagen i denne raskt kommer til å bli for liten med voksipose og soveskinn osv? Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138116974-kombivogn-eller-duovogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte at kombivogn er best. Vi bor i blokk da, men har heis og såvidt plass til den i gangen. Våre bebiser kommer jo til å være på sitt minste når det er som kaldest slik at etterhvert som de vokser blir det også varmere i være og vogna trenger ikke fylles med masse poser og tepper.

Eller tenker jeg feil nå?

Vi har sett på Tautonia Prestige. Den er liten og nett. Noen som har erfaringer med den?

Tror det er mye smakssak også;) Jeg fikk min i februar. og han var ganske liten.. men jeg er veldig glad jeg hadde så stor bag som simo duo.. kommer jo an på hva slags pose man har også.. i førsten hadde jeg voksi.. og den tar STOOOR plass.. men kjøpte etterhvert odenwalder.. og det var bedre.. Med simo duo trenger man iallefall ikke å bytte til sportsdelen pga bagen er for liten.. kombi bagene blir jo ofte små etterhvert at folk føler de må bytte...

Men.. som sagt så er det litt smakssak også..;) Noen syns kombien er tøffere.. ( simo jeg snakker om nå da).. og det kan jeg forsåvidt være enig i ;)

Har ikke noe erfaring med prestigen.. men har teutonia mistral som jeg kjøpte når poden var 6 mnd.. og det er jo to ganske like vogner.. Jeg elsker den vogna!! Men når nr to kommer i desember, så kommer jeg til å bruke simo'n først.. så bytter jeg over til teutonian når jeg går over til sportsdel tenker jeg.. Men det er også pga jeg syns det er ålreit å ha ungen "høyt".. i teutonian så kommer de jo ganske lavt.. ( ikke i alle da sikkert... =) )

Jeg tror det blir bra uansett hva du velger jeg!! ;)

Annonse

Siden vi får vinterbarn tenkte vi først på en stor duovogn, som Emmaljunga Edge Duo. Men vi har bil og tviler på at det blir særlig mye trilleturer ute om vinteren og mer sannsynlig at vi kjører dit vi skal, dermed ser jeg ikke poenget med å kjøpe en vogn med egen stor bagdel som knapt kommer til å bli brukt. Det er sportsvogndelen som skal brukes mest, og der får Edge Duo totalt slakt (alle kaller den et tungt drog). Så vi går heller for en kombivogn. Det er mer enn nok plass til vinterpose til en liten baby i en mykbag. For vår del tror jeg valget faller på Teutonia Mistral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...