Gå til innhold

Noen som har begynt litt med flaske,,trenger noen råd!!!

Anbefalte innlegg

Min lille gutt er snart 3 måneder og vi tenkte å se om han snart kunne ta flaske. Greit å kunne være borte noen timer en kveld og la pappa gi flaske til han.

Vi prøvde en dag, jeg bare håndmelket litt i en avent flaske, men han ville ikke suge på den. Den er jo ikke akkurat formet som en pupp heller.

Noen så vet om en flaske som kan fungere?

Takker for alle som har gode råd...

Fortsetter under...

Hei

Et forslag kan være å sprette opp tuten på flasken slik at melken kommer lettere ut. Et annet alternativ kan være å bruke en annen type flaske. Jeg har hørt at flasken med navn dr..... skal være lettere å suge på.

Har gitt flaske siden vi kome hjem fra sykehuset.. dvs i 10 uker nå. (om kvelden)

Tror du bare må venne barnet til d... få han til å skjønne at d er melk i flaska.Prøv flere ganger om dagen, så kommer d nok av seg selv.

Vi har kjøpt Dr Brown flasker på baby shop. (disse er dyrere enn vanlig flasker) men er meget gode fordi barnet ikke får i seg luft når en drikker. Disse flaskene fjernet magevondt fra gutten vår.

Annonse

Vil bare si at med tanke på type flaske så tror jeg bare man må prøve seg frem til hva som passer for babyen din. Vi prøvde også Dr. Brown flaskene til eldste vår, men han likte ikke de.. Så her går det kun i avent flasker.

Ellers er det som flere sier her bare å prøve og prøve, trikset er vel å få babyen til å forstå at det faktisk er mat inni der ;)

• 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei

Vi har prøvd ut mange flasker og tuter. Havnet på Nuk sine flasker med latex-smukk (brun smukk) Store smukker. Får også NUK med smal smukk. Smukkene er myke og nesten formet som puppen. Jenta vår tok den med en gang.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...