Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har lyst til å prøve tøybleier og tenkte å sy noen brettebleier selv. Har hørt at brettebeler er enklest til de små. Er det bare en firkant, og hvor stor? Kan jeg bruke gamle laken? Er det lurt med flannel eller bedre med glatte bomullslaken? Noen som kan gi noen kjappe råd eller vise til en nettside jeg kan se på ? Må vel ha en ullbukse utenpå eller noe annet, mikrofiber eller pul stoff etter hva jeg har skjønt men det kan jeg kanskje kjøpe.
Makko med to små gutter Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Brettebleier kjøper du billig på sparkjøp, eller jysk. De erfarene anbefaler gassbleier. 60x60 eller 70x70. -Tror brettebleier foretrekkes fordi det er billig. Har du gamle laken som skal "kastes" kan du jo sy. Alternativet er å sy noe formsydde av f.eks gamle håndklær. Utenpå må du ha enten strikkede ullbukser, formsydde ullbukser, eller pul (en type fleece skal vist også kunne være tett). -Ullbukser kan du jo strikke (nb disse MÅ lanoliseres), alt etter hvor flink du er til å sy kan du jo kanskje greie å sy trekk også. Meld deg inn i tøybleie forumet på tettinntil.no - der har de eget "sy dine egne tøybleier"
Krusedull Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg ville foretrukket bleier som var nokså myke uten å være alt for tynne. Myk flannell og gas funker bra, men om du ikke har noe passende liggende fra før lønner det seg å kjøpe billige brettebleier. Det er bra med stoff som er litt "fluffy", bomullslerret tror jeg ikke kommer til å holde på særlig mye tiss. Selv kommer jeg til å bruke prefolds eller brettebeleir av bomull når jeg får tredjemann i februar. Jeg ville lagd bleier som var kvadratiske, ca.60-70 cm. Evt noen mindre som kan brukes som innlegg.
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Jeg skal barn for første gang i oktober og nå er jeg helt svimmel etter å ha sittet og lest om de forskjellige tøybleiene som finnes, på diverse nettsider. Jeg er ikke blitt veldig klok, og tror mange dessverre "ikke gidder" fordi det virker som en jungel å sette seg inn i alle typer/måter. Hva er best? jeg VIL bruke tøybleier (selv om sambo er litt skeptisk). Lønner det seg med brettebleier til nyfødte? eller de som man kan bruke hele tiden fra fødsel til slutt? V/bruk av brettebleier bruker man ikke annet innlegg i tillegg, kun utenpåbuksen? holder dette på flytende avføring uten å skitne til PUL/ullbukse? V/bruk av lommebleie eller formsydde bleier, legger man i innlegg + evt. rispapir, og vasker bleien og innlegget, har jeg forstått rett? Det er jo så mange merker og priser. Tror jeg har bestemt at jeg ikke vil ha alt-i-ett, for da blir det også mer vask? og de tørker saktere? Please, finnes det enkle svar ??? ) ) ) Noen erfaring med Mother-ease onesize med bambus? Virker som et ok pakketilbud. Andre som garantert er bra? http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=218 Håper på hjelp! takk... lk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå