bkatrine med bitteliten spire Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Nå trenger jeg litt råd og hjelp. Ser ut som om TR kommer nå, dag 13 etter den 9. runden i DK. Begynner nå VIRKELIG å lure. Ble gravid etter ONS for 5 år siden, tok abort, og trodde derfor at det å bli gravid nå bare var en lek...noe det ikke viser seg å være i det hele tatt. Har snakket med Nordica i dag, og de anbefaler nå å ta en vannscanning, problemet er at min gyn ikke vil at jeg skal gjøre det men heller ta en lapraskopi (eller hva det heter) for hun mener at vannscanning bare er en halv undersøkelse, og med det andre så får man i tillegg sjekket for endiometrose (eller hva det heter :-) ) Hun mener også at hun kan henvise meg, slik at jeg får det på det offentilige, er det noen som har peiling på ventelister etc der? Hun mente det ikke var så lang venteliste, men kunne ikke si hvor lang ventetid det var. Kan man gjøre dette privat og betale for det? Noen som vet? Og til slutt, er det noen som har hatt flere enn 9 inseminasjoner og blitt gravid til slutt???? Jeg er frustrert nå, blir utrolig irritert for at jeg ikke kan få det til.... Åhhh, måtte bare få det ut og håper noen kan svare på mine spørsmål selv om de kanskje ikke var så godt formulert.
lindynatt Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Ta lapraskopie. Kun på den måten ser man om alt er ok i livmoren osv.
Karina68 Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Er enig med henne siden du har tatt 9 forsøk- mye mer omfattende undersøkelse. Jeg ble anbefalt det samme selv fordi de da kunne fixe opp i evt. ting med det samme de var "i området"- det kan man jo ikke med vannscanning. Jeg ventet ca 6 uker- det må jo klaffe mellom mensperioder også- så jeg kunne fått før. Jeg valgte/ba om henvisning til sykehus etter kortest ventetid på dette nettstedet : http://www.frittsykehusvalg.no/ - så det spørs hvor du bor hvor lenge du må vente. Selv inngrepet var i narkose- inn på mrg og ut på formiddagen- var sykemeldt i 2-3 dager og gikk på smertestillende- så kjente lite bortsett fra at det var litt ubehagelig å reise seg fra seng og sofa. Så mitt råd- få henvisning nå og kom deg i kø! Evt kan du jo sjekke et privat sykehus og se hva de tar og hva slags ventelister det er der du bor. Lykke til!
Storkfrøken69 Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Hahaha, der tok jeg jammen fra deg et år ) 68 mente jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå