Gå til innhold

Tips og gode råd ang. Ikea kjøkken mottas med takk:=)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe oss kjøkken, og har bestemt oss for hvit innredning.Men..er det noen som har de rimligste dørene, altså Ærlig som den heter?

Lurer på kvaliteten på disse, om vi bør legge til litt for å få de med litt glans i, tenker da på Aplåd.

Har dere noe innredning som bare er så bra at du anbefaler det?Noe du kunne klart deg uten, noe du IKKE hadde klart deg uten?

Kom igjen å fortell meg!!

Fortsetter under...

har faktum kjøkken vi.men angrer på at vi ikke tok skap helt opp til taket.å er veldig glad for høyskapet,prøv å få inn så mange skuffer som dere kan,kunne tenkt med flere skuffer.å ikke prioriter hjørneskap,det er bare herk.liten dør som nesten ingenting går inn i.men kjempe greit med sånn kasserolle snurre skap(hehe,bra forklart).

Vi har Applåd. Er kjempefornøyd. Var litt nervøs i og med at de ikke hadde kjøkkenet utstilt noen steder. Men det et kjempefint. Har fått mange kommentarer på flott kjøkken, og de fleste blir overrasket da jeg sier det er en av de billigste modellene til Ikea. Vi har Tyda håndtak og brun/svart benkeplate.

Det er forøvrig to ting som irriterer meg på det nye kjøkkenet mitt. Det er at oppvaskmaskinen står rett unde et vitrineskap, altså et skap om da brukes daglig. Det er lite praktisk å stå med åpen oppvaskmaskin hvor serviset som ryddes ut skal i skapet som er rett over. Også er det blandebatteriet/krana vi har kjøpt på ikea. Flere advarte oss på forhånd, men vi endte jo selvfølgelig med å kjøpe allikevel. Den er ustøsig. Vaklete, funker bra forøvrig, men det går ikke ann å skru den mere fast.

Tenkt litt igjennom hva du skal bruke skapene til mens du tegner. Vi har bare skuffer, noe som er fantastisk. Tegnet inn ett uttrekksskap til kjøkkenmaskina mi. Så vi du har kjøkkenmaskin så vær obs på at det ikke går i en vanlig skuff. Og det er lettere å løfte den ut av et uttrekksskap enn et vanlig skap. Vi har også skuff under vasken, genialt!

Vi har forresten de skapene som går opp til taket (92 cm). Planen var jo å ha de helt opp til taket, med bare en list i mellom. Men som de fleste gamle hus så er jo ikke tak og vegger rette... Så vi har ennå ikke funnet noen lur løsning på hvordan vi skal gjøre det. En kompis av samboer sørget for at det ble igjen en gleppe på 8-10 cm over skapene slik at man kommer til for å få vasket. Og det ble faktisk veldig pent, med taklister som da forsivnner inn over skapet og en naturlig lysskygge over.

Uff..ikke ta ärlig..den ser fryktelig "billig" ut når du ser den, velg heller applåd!

-Store skuffer der du kan! Mye mer praktisk enn underskap, med skuffene får du mye enklere tilgang til tingene dine!

-Dempere på dører og skuffer

-Takhøye (92 cm) overskap. Ingen trenger støvsamleren som blir på toppen av "vanlig høyde"-skapene.

Annonse

Jeg har ikke IKEA-kjøkken, men noe jeg ikke kunne klart meg uten på mitt kjøkken er søppelskuffen. Under vasken er det en stor skuff med plass til 4 søpelbøtter i; 2 store og 2 små. Genialt å bare dra ut skuffen og sope i det som skal enn å åpne skapdør og sikte inn på søppelbøtta=)

Tror det er mulig å få sånn søppelskuff på Ikea også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...