Gå til innhold

Ekstra oppfølging etter MA?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde MA i april, var da egentlig drøye 3 mnd på vei. Men, fosteret hadde dødd ca i uke 9...

Jeg er nå gravid i uke 8. Var på UL for noen dager siden og alt så veldig bra ut! Nå skal jeg ikke ha mer oppfølging, kun vanlig UL i uke 19... Synes dette var lite! Er jo livredd det skal gå galt igjen, da det gjorde det i uke 9 sist og jeg ikke merket noe før uke 13-14...

Håpet inderlig å få minst en ekstra UL til, rundt uke 12 når jeg har planer om å fortelle det.

Har noen av dere hatt mer/mindre oppfølgning enn dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138114159-ekstra-oppf%C3%B8lging-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ikke helt svar på spørsmålet ditt. Men jeg hadde en MA i mars, var da 10+4, fostret var død i uke 9. Jeg oppdaget det litt før deg da, men det var nok bare flaks siden jeg tok en priavat ul akkurat da. Det er det som er så skremmende, at man ikke merker at noe er galt. Nå er jeg igjen 10+3, og lurer veldig. Jeg fikk ul i uke 9+2, da var alt bra.

Får nok ikke noe mer enn det jeg heller. Men lurer på om jeg skal bestille priavt ul i uke 12, eller om jeg bare skal ta sjansjen på at det går bra.

Huff vanskelig.

Lykke til!!!! Får tro det går bra for oss begge denne gangen.

Takk for svar uansett:-)

Ja, det som er ekkelt. Før visste jeg egentlig bare om SA, som jeg også har hatt. Er reddere nå enn sist, fordi jeg vet det kan gå galt uten at jeg merker det. Men ingenting som tilsier at det skal gå galt igjen, så en får bare håpe og tro at det går bra denne gangen for oss ja!

Skal ringe legen til mandag og høre om jeg kan få ul i uke 12. Har veldig lyst til å se at alt er bra før det blir offentlig... Fortalte det siste i uke 12, ille å tenke på at det da hadde vært dødt i ca. 3 uker:-(

Om jeg ikke får time via legen, skal jeg ta privat ul. Men synes en burde få en ekstra oppfølgings ul når man har vært gjennom en MA(veldig nylig for min del) og er bekymret. Får se.

Prøve å fokusere på det positive og glede meg over svangerskapet-håper du også klarer det:-)

"Regelen" er vel at man skal miste tre ganger før man får noen ekstra oppføging (annet enn evt en tidlig ul). Jeg har selv mistet to ganger (sa i oktober og ma i februar) og har fått tidlig ul i uke 9 denne gangen. Fikk også ta hcg prøver ukentlig de første ukene etter selv å ha foreslått dette for legen. I tillegg har jeg vært sykemeldt slik at jeg skal slippe unødig stress (har en psykisk stressende jobb). Nå er alt dette gjort, og jeg venter bare på å kjenne/høre at det er liv inni magen... Utrolig nervepirrende!

Lykke til videre med svangerskapet, håper det går bra denne gangen!:)

Hilsen annen løve som også venter nr.2 i januar...:P

Akkurat...

De sa da jeg hadde ma at jeg skulle få ekstra oppfølging neste gang, men det var altså kun den tidlige ultralyden forrige uke.

Stress på jobb til tider, redd det kan påvirke svangerskapet? Legen min mente det ikke gjorde det, men her hører jeg mye forskjellig!

Ringer han til mandag, spør om dette igjen og om jeg kan få ekstra ul i uke 12. Synes det ville være veldig betryggende å se til om alt ser bra ut, før jeg forteller det til venner og fam.

Ellers vil jeg prøve å få privat ul, håper ikke det er så vanskelig her i Kristiansand...

Hvor i landet bor du da?

Vi bor på Hadeland og jeg har heldigvis en kjempedyktig lege (som liker å jobbe med gravide). Du får mase litt på legen din, så kan det jo hende du er heldig å få en ekstra ul. Hvis ikke kan du jo gå privat. Mener at det koster i underkant av 1000kr...:)

Grunnen til at jeg ble sykemeldt er at jeg i jobben min går en til en med en elev som kan utagere. Han har en ganske heftig diagnose (adferd+psykiatri), og man får ofte passet sitt påskrevet, for å si det slik. Kjempespennende, men av og til har man nok med sine egne problemer..:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...