MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #26 Skrevet 27. juni 2008 Det jeg syns virket så ekkelt, var måten venninnen min fant denne gutten på - helt naken i beste leketid, mens han hadde et godt grep rundt tissen sin. Hun sa at situasjonen var seksuelt ladet. Det er en situasjon jeg forbinder med menn, ikke barn. Når det ser sagt ser jeg iKKE noe ekkelt i at barn utforsker seksualiteten sin, og vet at det er helt normalt, og at veldig mange gjør det.
viktorogmilla Skrevet 27. juni 2008 #27 Skrevet 27. juni 2008 Morsom overskrift:) Glad for at jeg ikke har møtt denne problemstillingen.. ennå... Men synes foreldrene burde forklare at dette er en aleneaktivitet ja. Jeg reagerer forresten like mye på at mora ikke har bedt venninna som var på besøk om å ikke fortelle dette videre. Dette er jo noe som kan bli sårt for gutten når han blir større.
Eve Dallas Skrevet 27. juni 2008 #28 Skrevet 27. juni 2008 At barn onanerer er noe alle oppegaaende mennesker vet. Men aa la barnet faa sitt eget "runketelt" som han tilsynelatende kan benytte seg av naar det maatte passe, det synes jeg blir feil. Jeg maa aerlig innroemme at jeg hadde syntes det veldig ubehagelig aa komme over en slik situasjon uforvarende. 7aar, da er de store nok til aa faa beskjed om at saant gjoer man ikke naar det er andre i naerheten.
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #30 Skrevet 27. juni 2008 Er enig i at foreldrene burde har gjort det klart at teltet bare kan benyttes når han er alene. En syvåring forstår vel såpass ?
mor.monsen Skrevet 27. juni 2008 #31 Skrevet 27. juni 2008 Takk for en god latter! Er ening med dem over her... han burde få beskjed om at det er en aleneaktivitet.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juni 2008 #32 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror ikke jeg vil kjøpe telt til guttungen som blir 2 mer nå jeg:( Hehe, når det er sagt, så tar han allerede på seg selv så ofte bleia er av. Men vi må si til ham at det helt greit å ta på seg selv, men at han bør gjøre det når han er alene. He he.
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #33 Skrevet 27. juni 2008 Hehe, ja, som mange andre her sier; det er en aleneaktivitet, og det passer ikke å gjøre dette med publikum. det må man kunne si til barnet sitt uten at man undertrykker barnets seksualitet...:-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. juni 2008 #34 Skrevet 27. juni 2008 Jeg syntes det var en god løsning, men de burde kanskje tatt opp med han at man ikke skulle gjøre det når man hadde besøk. Kun når man var alene.
hit og dit Skrevet 27. juni 2008 #35 Skrevet 27. juni 2008 Telttur bør kanskje defineres på ny for denne guten når det er tid for skuleturer. At alle telt ikkje er runketelt........ ;-) Ellers enig med fleire oppover i tråden: han bør nok også få forklart aleineaktiviter og sammen med andre aktiviteter.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #36 Skrevet 27. juni 2008 har ikke mer å si annet enn at jeg ler så jeg griner her på jobben:) hahaha... dette var utrolig morsomt!! telt får en helt ny betydning etter dette.. hehehe
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #37 Skrevet 27. juni 2008 Jeg synes dusjen, hjemme, alene er et bra alternativ jeg da. Fritt for å ikke leke i teltet hans.
melkekua™ Skrevet 27. juni 2008 #38 Skrevet 27. juni 2008 Runketelt...nå har jeg hørt det også ;o) Det er en kjempegod løsning, men ville nok hatt en prat med han om sånne ting gjør man når man er alene, ikke når venner er på besøk.
*Andreapus* Skrevet 27. juni 2008 #40 Skrevet 27. juni 2008 Haha, jeg er ikke den som sier ting jeg leser her til mannen min.. men den der måtte jeg si.. Først fortalte jeg om debatten.. Og vi lo litt.. Også på kvelden når vi skulle legge oss snakka vi om noe. så kom kommentaren: eller ronke i en sokk.. Tror ikke jeg har ledd så mye på evigheter..
Ugl@ Skrevet 23. januar 2010 #42 Skrevet 23. januar 2010 hahahahhahahhaa....sorry..... Er de som er mer opptatte av dette enn andre. Litt spesiell ordning, men litt spesielle og ekstreme unger krever slike kreative løsninger...kremt..... Gurba så glad jeg er for at mine barn ikke er/ virker så opptatte av de private delene sine....
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 23. januar 2010 #43 Skrevet 23. januar 2010 At barn onanerer på en "voksen" måte såpass tidlig er helt vanlig. Faktisk enda tidligere også. Om foreldrene velger å si at dette er noe man bare gjør på rommet, i senga, i teltet etc har vel ikke så mye å si. Men greit å understreke at det er noe man gjør når man er helt alene. Vet du forresten at foreldrene ikke har sagt det til sønnen?
Snuppa! Skrevet 23. januar 2010 #44 Skrevet 23. januar 2010 Har hørt det jeg og at det er mer eller mindre vanlig at små gutter gjør sånt, har hørt de kan begynne rundt 2-3 års alderen... Kanskje ikke på den måten da, men de gnikker seg mot ting osv..
Gjest Skrevet 24. januar 2010 #45 Skrevet 24. januar 2010 Jeg lurer nå mest på hva gutten til veninna di som var på besøk der syntes om hele greia? Er det vanlig at denne gutten driver på sånn når han får besøk? Ved 7 år så vet nå de fleste at dette er ikke en typisk "playdate" liksom. Barn er jo så forskjellige, noen vill kansje fatt litt traume av å se sånt, mens andre ikke ser noe seriøst på det. Men når det er sagt , så har vi her hatt besøk av en gutt som tissa på storesøsteren sin når de var i hagen og lekte, han var vel 6-7 år. Jeg holdt på å sette maten i vranga der jeg satt ved kjøkkenvinduet å så på.
FrøkenSprøken Skrevet 24. januar 2010 #46 Skrevet 24. januar 2010 Men hadde gutten besøk, da? Slik jeg forstår det var det morens venninne som gikk inn på guttens rom. Jeg reagerer mer på det, egentlig... Her i huset respekterer vi barnas privatliv godt nok til at vi banker på døra og venter på tillatelse til å komme inn. Og barnet her er bare 4 år. Jeg synes teltet var en god idè, jeg. Han kan jo lære seg å lukke luken til teltet, men så lenge han har døren til rommet sitt lukket, bør jo egentlig ikke det være nødvendig.
Gjest Skrevet 24. januar 2010 #47 Skrevet 24. januar 2010 "Ei jeg kjenner var hos ei venninne med sønnen sin. Venninnen har en gutt på samme alder; 7 år. Venninnen min gikk opp på lekerommet for å hente sønnen sin, for de skulle hjem, " Kopiert fra hovedinnlegg Jeg forstår det sånn at denne veninna gikk opp på rommet for å hente sin egen sønn som hadde vært på besøk. Tar jeg feil eller?
☆☆Himmel full av stjerner☆☆ Skrevet 23. februar 2010 #48 Skrevet 23. februar 2010 Rart gutten ikke hadde fått beskjed om å gjøre det når han var alene, og ikke sammen med kamerater? Jeg hadde nok reagert på dette, hvis min sønn var hjemme hos en kompis, og jeg skulle hente han på lekerommet hvorav den ene ligger splitter naken å leker med seg selv inni et telt midt i rommet. Da jeg var 7 år var jeg for sjenert til å vise meg naken for mine søsken, og hadde iallefall ikke gjort noe sånt foran andre venner. Har aldri sett barn som driver på sånn i den alderen. Han går vel i 2.klasse, og risikerer å bli ertet hvis sånt kommer ut. Tenkte ikke moren hans på det?
RødRev Skrevet 23. februar 2010 #49 Skrevet 23. februar 2010 Okei, sorry, men.. tror faktisk ikke ALLE barn onanerer. Det kan jeg i alle fall ikke huske at jeg gjorde selv. (før jeg var tenåring altså..). Er det ikke lenger lov å si at det kan være usunt med avhengighet til onani? Jeg snakker ikke da om uskyldig selvutforskelse, men det å allerede måtte onanere regelmessig og ofte som et lite barn, setter jeg klart spørsmålstegn ved. Onani er ikke alltid sunt og positivt, det kan bli en negativ, avhengighetsdannende, avsosialiserende greie. Må da igjen presisere at jeg ikke snakker om ordinær selvutforskelse. Synes det HI beskriver er en anelse urovekkende jeg, da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå